ERC acusa la ministra de Foment d'incomplir el compromís de visitar les obres de l'N-340
El senador dERC per Tarragona i portaveu de lEntesa Catalana de Progrés a la Comissió de Foment Lluís Aragonès ha criticat la visita que va fer ahir la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, en un viatge en tren per la línia dAlta Velocitat fins a Roda de Barà. Segons ERC, la ministra ha incomplert un compromís que ella mateixa va adquirir en seu parlamentària, segons el qual visitaria les obres de construcció de la variant de l'N-340 entre Vila-seca i Cambrils tan bon punt visités el Camp de Tarragona.
Recordem que quan el senador va liderar la petició al Senat que el Ministeri aprovés la gratuïtat de lAP-7 a Cambrils mentre duressin les obres de construcció de la variant de l'N-340, la ministra va rebutjar la gratuïtat però va prometre que en la seva primera visita a la zona passaria revista a les obres i es reuniria amb els agents polítics i econòmics que demanen aixecar el peatge de Cambrils.
Segons el comunicat d'ERC, la voluntat del senador era que la ministra comprovés in situ la necessitat de subvencionar el peatge de Cambrils de lAP-7 per solucionar els col·lapses diaris a la carretera en obres.
Per altra banda en el comunicat, el senador d'ERC aprofita per carregar contra el Ministeri de Foment fent referència a una resolució, aprovada el 22 de maig per unanimitat al Senat, en la qual Foment va rebre lencàrrec destudiar la gratuïtat del tram de lAP-7, afectat per les obres de la N-340 entre Cambrils i Mont-roig del Camp. Segons Aragonès, aquest no s'ha realitzat, fet que evidencia, segons el republicà, que un cop mes "ladministració central abandona els seus deures envers els usuaris de l'N-340.
Segons Aragonès, el fet que la ministra viatgés amb l'AVE és un exemple més que al govern espanyol li interessa un tipus de transport ferroviari, el més elitista; a Esquerra (Republicana de Catalunya) li ha faltat sentir el mea culpa de la ministra envers els milers dafectats de la xarxa ferroviària convencional de les nostres comarques en els últims dies.
En relació a l'AVE, la formació republicana opina que el Ministeri de Foment hauria d'atendre com es mereixen les línies convencionals València-Tarragona-Barcelona, Tarragona-Reus-Móra i Tarragona-Valls-Lleida, unes xarxes que, segons la formació, històricament han patit falta dinversió, tot i formar part de leix ferroviari més transitat de lEstat.
Pel portaveu dInfraestructures del grup Entesa Catalana de Progrés, la visita ministerial dahir confirma el que ERC sospitava: que el PSOE utilitzarà la inauguració de la línia d'AVE fins a lestació de la Secuita com un acte partidista en plena campanya de les eleccions al Parlament de Catalunya. El senador considera que el PSOE espanyolitzarà encara més la campanya catalana.
Recordem que quan el senador va liderar la petició al Senat que el Ministeri aprovés la gratuïtat de lAP-7 a Cambrils mentre duressin les obres de construcció de la variant de l'N-340, la ministra va rebutjar la gratuïtat però va prometre que en la seva primera visita a la zona passaria revista a les obres i es reuniria amb els agents polítics i econòmics que demanen aixecar el peatge de Cambrils.
Segons el comunicat d'ERC, la voluntat del senador era que la ministra comprovés in situ la necessitat de subvencionar el peatge de Cambrils de lAP-7 per solucionar els col·lapses diaris a la carretera en obres.
Per altra banda en el comunicat, el senador d'ERC aprofita per carregar contra el Ministeri de Foment fent referència a una resolució, aprovada el 22 de maig per unanimitat al Senat, en la qual Foment va rebre lencàrrec destudiar la gratuïtat del tram de lAP-7, afectat per les obres de la N-340 entre Cambrils i Mont-roig del Camp. Segons Aragonès, aquest no s'ha realitzat, fet que evidencia, segons el republicà, que un cop mes "ladministració central abandona els seus deures envers els usuaris de l'N-340.
Segons Aragonès, el fet que la ministra viatgés amb l'AVE és un exemple més que al govern espanyol li interessa un tipus de transport ferroviari, el més elitista; a Esquerra (Republicana de Catalunya) li ha faltat sentir el mea culpa de la ministra envers els milers dafectats de la xarxa ferroviària convencional de les nostres comarques en els últims dies.
En relació a l'AVE, la formació republicana opina que el Ministeri de Foment hauria d'atendre com es mereixen les línies convencionals València-Tarragona-Barcelona, Tarragona-Reus-Móra i Tarragona-Valls-Lleida, unes xarxes que, segons la formació, històricament han patit falta dinversió, tot i formar part de leix ferroviari més transitat de lEstat.
Pel portaveu dInfraestructures del grup Entesa Catalana de Progrés, la visita ministerial dahir confirma el que ERC sospitava: que el PSOE utilitzarà la inauguració de la línia d'AVE fins a lestació de la Secuita com un acte partidista en plena campanya de les eleccions al Parlament de Catalunya. El senador considera que el PSOE espanyolitzarà encara més la campanya catalana.