L'Autoritat Territorial de la Mobilitat elaborarà un estudi per millorar la mobilitat entre Cambrils, Salou i Tarragona
D'esquerra a dreta, Daniel Pi, Robert Benaiges, Núria Segú, Esteve Tomàs i Miquel Àngel Dombriz, ahir en roda de premsa |
El fins ara denominat Consorci, que recordem que està format pels ajuntaments de Tarragona, Reus, Valls, Cambrils, Salou i Vila-seca i la Generalitat, va estrenar també ahir una nova imatge corporativa i una pàgina web destinada a oferir d'una forma més propera la informació referent a tots els serveis que ofereix l'Autoritat Territorial de la Mobilitat al Camp de Tarragona. A la pàgina web s'hi pot trobar tota aquella informació referent a l'actual oferta de serveis de transport públic existent a la zona, realitzada per diferents operadors, tant públics com privats. En la presentació Núria Segú va destacar també que passar de consorci a autoritat suposarà "passar de tenir veu a tenir veu i vot".
Millors comunicacions
En la presentació d'ahir la delegada del govern va explicar els propers passos a dur a terme per l'ATM. El primer serà encarregar un estudi de viabilitat de transport públic per tal de determinar quina és la millor manera d'enllaçar les poblacions de Montblanc, Valls i Sant Vicenç i elaborar també dos estudis per tal de millorar les comunicacions entre el corredor Tarragona - Reus - aeroport de Reus i el corredor Cambrils-Salou-Tarragona.
En aquest sentit l'alcalde de Cambrils, Robert Benaiges, va destacar en declaracions a Revista Cambrils Diari Digital que aquests estudis de millora de viabilitat són molt necessaris, ja que aquests corredors de mobilitat són utilitzats per moltes persones. Segons Benaiges, primer s'han de fer els estudis i a partir d'aquí determinar les millores necessàries. Recordar que aquestes millores se sumaran a les que es van aplicar el passat mes de maig amb l'augment de la flota d'autobusos, millora de freqüències i de parades. Segons Benaiges les últimes millores aplicades van ser correctes però a partir d'ara s'ha d'anar molt més enllà i ajustar una mica més, com per exemple millorar la senyalització i la publicitat que s'hauria de fer de freqüència dels serveis i parades, i les possibilitats que ofereix el servei públic de transport.
També està previst que de manera gradual l'ATM vagi incorporant les comarques i poblacions que actualment no formen part de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat.