Societat

El Punt de Voluntariat augmenta un 25% l'atenció als usuaris

Per Cristina Sierra

Roda de premsa de presentació de la memòria anual del Punt de Voluntariat de Cambrils, ahir al matí

El Punt de Voluntaris de Cambrils està complint amb escreix les expectatives que es van marcar fa dos anys amb la seva posada en marxa. Ahir al matí, l'alcaldessa -Camí Mendoza-, la regidora de Promoció Econòmica, Participació Ciutadana, Cooperació i Solidaritat –Ana López–, la presidenta de la Federació Catalana de Voluntariat Social –Francina Alsina–, la cap de programa –Carme Garcia– i la tècnica municipal –Maria Escoda– van presentar la memòria anual del servei ubicat al centre Cívic les Basses.

Escoda va ser l'encarregada d'explicar amb detall el document que recull les activitats dutes a termes des del juny de 2016 fins al maig d'enguany, així com un anàlisi de les persones que participen en aquesta iniciativa que promociona la tasca de voluntaris i que alhora esdevé un pont entre les entitats del municipi i la ciutadania. A més, es busca fomentar la participació activa de cambrilencs en tasques de voluntariat en relació a les diferents entitats sense ànim de lucre que operen al territori, alhora que assessorar a totes aquelles persones que se senten atretes per les tasques de voluntariat però no saben on dirigir-se o no tenen la formació adequada per fer-ho.

Els temes de Joventut i la Gent Gran són els més sol·licitats


La tècnica municipal va destacar que aquest any s'han atès un total de 24 persones, un 25% més que l'any passat. La majoria d'aquestes són dones (16) i l'edat que més s'interessa per aquest servei són les persones de 18 a 65 anys (19). Segons va apuntar Escoda, en aquest segon any de funcionament hi ha hagut un lleuger augment del voluntariat de més de 65 anys, passant d'un 15 a un 21%. "Aquest increment en els jubilats és positiu, ja que en el primer conveni hi havia gent aturada i això vol dir que ara ja no són el col·lectiu principal i vénen persones que en essència volen ser voluntaris", va afirmar.

Sobre els diferents tipus de voluntariat, la tècnica va destacar que els temes de Joventut i la Gent Gran són els que generen més interès. "Són els col·lectius més perjudicats per la situació actual i la gent ho percep". Per contra, els que menys són la Solidaritat i Cooperació, Veïnal i Econòmic, que no han tingut cap voluntari.

Sobre com coneixen els voluntaris el servei, el punt principal continua sent l'administració pública (46%), seguit dels mitjans de comunicació com Revista Cambrils (21%) i també la participació i visualització del punt en espais com la Mostra d'Entitats o la Fira Multisectorial.

Borsa de Voluntariat

Escoda també va explicar que actualment tenen una borsa de voluntariat de 12 entitats que busquen voluntaris i que són: Aixopluc, Amics de la Gent Gran, Amigats, Cambrils Solidari, Càritas Santa Maria, Càritas Sant Pere, Creu Roja, En Gran Recapte, Fundació Intress i Voluntaris per la Llengua. "Sempre tenim algú per enviar quan ens ho demanen", va assegurar.

Els altres serveis que ofereixen des del Punt de Voluntariat són els de resoldre dubtes de les entitats, la gestió de les subvencions o bé el d'estar vinculat amb el tema de l'aprenentatge i servei amb xerrades als instituts. "El nostre objectiu és seguir creixent, informar i oferir els serveis a les entitats més enllà del tema informatiu", apuntava.

"Hi vam creure des del primer moment"


Un cop repassada la memòria, l'alcaldessa va valorar molt positivament els resultats, recordant que des del consistori es va apostar ràpidament per aquest servei un cop aprovada lla llei del voluntariat i l'associacionisme el 2015. "Hi vam creure des d'un primer moment", va dir. Per la seva banda, la presidenta de la Federació Catalana va agrair a l'ajuntament la seva vinculació en aquest projecte assegurant: "estem construint una societat millor".

El Punt de Voluntariat està obert al públic els dimecres de les 16 a les 18 hores i els divendres de les 10 a les 12 hores al

centre Cívic les Basses.

Comenta aquest article