Informació general

El xoc d’un tren amb un pi provoca el tall de la via durant 13 hores

Per Lluís Rovira i Barenys

A dalt es pot veure com part de la cabina del tren va quedar destrossada per l’impacte amb el pi. A baix, operaris retirant l’arbre que va danyar la instal·lació elèctrica de la via del tren
Un accident ferroviari ocorregut a pocs metres de l’estació de Cambrils va provocar el tall de la via fèrria durant 13 hores. L’accident es va produir al voltant de les 6 de la matinada del passat 8 de novembre quan un tren de mercaderies va xocar amb un gran pi que havia caigut sobre la via a causa de la forta ventada, a uns 200 metres de l’estació de Cambrils, a l’alçada del Mas Sentís. El conductor del tren va sortir il·lès del xoc tot i que l’impacte es va produir a l’alçada dels vidres de la cabina del tren. El tren va quedar aturat uns 100 metres més endavant del lloc on s’havia produït l’impacte. El tren provenia de Ciudad Real i anava en direcció a Tarragona.

Tasques de reparació

La caiguda del pi sobre la via va malmetre la instal·lació elèctrica de la via fèrria. Però abans de procedir al seu arranjament, va ser necessari fer altres actuacions. Primer de tot es va haver de serrar i retirar el pi caigut. Els bombers, amb l’ajuda d’una grua, van enretirar el tronc. De passada, es va tallar un altre pi que estava molt inclinat sobre la via fèrria. El comboi avariat va ser remolcat fins a Tarragona per una màquina de gasoil. A continuació van iniciar-se les tasques de reparació de la instal·lació elèctrica, que es van perllongar fins a les 7 de la tarda, hora en què es va restablir el trànsit ferroviari en aquest tram de via afectat. El tall de la via fèrria va afectar el trànsit ferroviari. Renfe va solucionar el tall produït a Cambrils amb autobusos que traslladaven els usuaris del tren entre les estacions de Salou i la de l’Hospitalet de l’Infant. Els retards van oscil·lar entre els 15 i els 45 minuts, arribant a l’hora i mitja en alguns casos pel que fa a línies de llarg recorregut.

Comenta aquest article