La Generalitat i els municipis afectats acorden el desviament de vehicles pesants cap a l'AP-7 per reduir l'accidentalitat de l'N-340
![]() |
Imatge de la reunió que van mantenir, ahir, els representants dels municipis amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i la directora del Servei Català de Trànsit, Eugènia Domènech |
Ahir, els municipis de les Terres de lEbre i el Camp de Tarragona ubicats dins làrea dinfluència de lN-340 van donar el vistiplau definitiu a la proposta de la Generalitat per reduir laccidentalitat en aquesta carretera, que forma part de la xarxa viària estatal. Així, durant una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i la directora del Servei Català de Trànsit, Eugènia Domènech, els 25 alcaldes afectats van avalar la proposta de la Generalitat per descongestionar la via, que prèviament havia estat acceptada pel Ministeri de Foment, lòrgan competent per implementar-la en aquesta carretera. En declaracions als mitjans de comunicació, el conseller Rull va anunciar que "la mesura serà efectiva a partir de gener del 2018, un cop hem acreditat que compta amb el consens del territori".
Concretament, van donar llum verda a la proposta els alcaldes dAltafulla, lArboç, Bellvei, Calafell, Castellet i la Gornal, Creixell, Cunit, Roda de Berà, Santa Margarida i els Monjos, Torredembarra, el Vendrell, Alcanar, Amposta, Aldea, Camarles, Ampolla, Perelló, Tortosa, Cambrils, Vila-seca, Mont-roig, Vandellòs i lHospitalet de linfant, Subirats, Vilafranca del Penedès i lAmetlla de Mar.
Cal destacar que des de l'any 2008, el terme municipal cambrilenc té alliberat el seu tram de l'N-340 amb la variant A7, que arriba fins a l'Hospitalet de l'Infant en sentit sud i fins a Altafulla en sentit nord.
Desviament de camions i bonificacions
Les mesures incloses a la proposta de la Generalitat pretenen descongestionar lN-340, molt saturada, especialment pel pas habitual de camions. Així, la implantació daquestes mesures permetrà desviar uns 3.800-4.000 camions diaris de la N-340 a lAP-7 entre Tarragona i lHospitalet de lInfant, la qual cosa millorarà la seguretat i fluïdesa en la carretera. Concretament, la proposta inclou:
- Desviament obligatori de vehicles pesants cap a lAP-7 entre Peníscola i Hospitalet de lInfant, i entre Altafulla i Vilafranca del Penedès Sud: la bonificació del peatge per als camions de pas serà del 42,5% i per als que fan desplaçaments locals serà del 50%.
- Bonificació per als vehicles lleugers a lAP-7 per als moviments interns entre Vilafranca Sud i Alcanar: es bonificarà el 100% de limport del peatge de lAP-7 en el desplaçament per als vehicles lleugers que facin el recorregut danada i tornada entre dos sortides/entrades entre Vilafranca Sud i Alcanar en període de 24 hores com a màxim.
Com ja succeeix a altres vies de peatge, aquestes bonificacions es vehicularan mitjançant el sistema de pagament dinàmic (Via-T).
Aquesta proposta de la Generalitat serà vigent fins al desplegament del nou model de peatges que el Govern vol implementar en el territori a partir del gener de 2019, basat en una tarifa plana que permetrà homogeneïtzar el sistema de peatge a Catalunya.