Informació general

Les urnes cambrilenques enregistren 6.189 vots amb un 92% a favor del Sí

Per Lluís Rovira i Barenys

Gràfica del recompte de vots a Cambrils

Les urnes obertes a Cambrils, ahir, van registrar un total de 6.189 vots dels quals 5.695 van ser pel Sí (92%); 361 pel No (5,8%); 96 van ser en blanc (1,55%) i 37 van ser nuls (0,6%). Evidentment i donades les circumstàncies en què s'ha desenvolupat aquest referèndum les dades no es poden comparar amb anteriors cites electorals. El fet d'anunciar-se un cens universal i davant les dificultats de votar pel sabotatge informàtic, hi va haver gent que es va desplaçar a altres poblacions per veure si podia exercir el dret a votar.

A banda, cal tenir en compte el poc temps de funcionament amb certa normalitat dels col·legis electorals ja que durant unes cinc hores de promig van estar inactius pel sabotatge informàtic i, a més, algunes seus electorals es van tancar fins a dues hores abans de l'hora prevista.
Cap el migdia i davant la impossibilitat d'avançar en el vot, es va obrir el vot manual, és a dir, apuntant manualment el votant però en aquest cas, només circumscrit als votants de cada col·legi. Entre una cosa i l'altra, hi va haver gent que va arribar a anar a fins a quatre seus electorals diferents i finalment no va poder votar.

Comenta aquest article