Informació general

La Festa de l'Oli Nou serveix un miler d'esmorzars a la Cooperativa Agrícola

Per Berta Ruiz

L'esmorzar popular es va celebrar ahir al matí a la Cooperativa Agrícola

Les instal·lacions de la Cooperativa Agrícola van acollir, ahir al matí, la Festa de l'Oli Nou, organitzada per la Cooperativa Agrícola de Cambrils i emmarcada en les Jornades Gastronòmiques amb Oli Nou d'oliva verge extra. En un matí solellós i amb una bona temperatura, molta gent es va donar cita per assaborir el tradicional esmorzar popular a base de pa torrat llonganissa i cansalada, fruita i l’oli novell verge extra de la nova collita 2017 –que està a la venda des del passat 20 d'octubre–. Com cada any, la gent va poder rostir la seva carn a la brasa en unes graelles disposades a l'esplanada. A banda de les taules instal·lades per la Cooperativa Agrícola, molta gent també es va muntar la seva pròpia parada de taules i cadires. Durant tot el matí es van servir al voltant d'un miler d'esmorzars.

Per acompanyar la matinal festival, es va comptar amb les actuacions dels gegants del Setge –Armengol i Magdalena–, el Cabo Quiñones i els nanos, dels Amics de la Sardana i d'un grup de ball country. A més, durant tot el matí i fins al migdia, els assistents van poder adquirir els productes de proximitat de l'Agrobotiga, amb descomptes si prèviament s'havia comprat un tiquet per a l'esmorzar.

Amb la celebració de la Festa de l'Oli es tancaven, ahir, les Jornades Gastronòmiques amb Oli Nou d'oliva verge extra. Des del passat 20 d'octubre i fins ahir 5 de novembre, una trentena de restaurants cambrilencs han ofert un aperitiu a base de pa amb oli als seus establiments. A més, durant les jornades també es va organitzar una ruta guiada per les oliveres i un taller familiar titulat "Amb l'oli, ben néts".

Comenta aquest article