La Policia Local engega una campanya per a la tinença responsable danimals de companyia
![]() |
La campanya informativa va adreçada a que els propietaris tinguin censats i amb el xip identificatiu els seus animals de companyia |
La Policial Local de Cambrils ha iniciat una campanya informativa per a conscienciar els propietaris danimals de companyia de la importància de tenir-los censats i amb el xip identificatiu. La Patrulla Verda calcula que a la ciutat de Cambrils, amb una població de 35.000 habitants, hi ha uns 5.000 animals de companyia entre gossos, gats i fures, les tres espècies que la llei obliga a tenir controlades amb un xip identificatiu. Si bé cada cop hi ha més ciutadans i ciutadanes que compleixen amb aquest requisit, els agents segueixen detectant incompliments, alguns dels quals estan motivats pel desconeixements de la normativa. Cada any, la Policia Local de Cambrils identifica uns 400 gossos i 200 gats. Daquests animals, un 10% dels seus propietaris cometen alguna infracció, essent la més comuna la manca de xip o de registre al cens.
Per reduir la xifra danimals en situació irregular, aquests dies la Patrulla Verda sha dedicat especialment a parlar amb els propietaris per informar-los que han de registrar la seva mascota al cens municipal si encara no ho han fet. Els agents han repartit díptics i cartells pels carrers i per diferents punts de la ciutat com ara els centres cívics, les botigues especialitzades i altres llocs amb gran concurrència amb la finalitat darribar al màxim nombre de cambrilencs i cambrilenques.
A banda de fer una crida a registrar els animals i donar informació sobre com es fa el tràmit, els díptics faciliten un telèfon (977794579) per resoldre dubtes i expliquen que en cas de ser dalgunes races en concret (considerades com a perilloses) han de sortir al carrer lligats i amb morrió.
Cambrils, ciutat neta
Una altra finalitat de la campanya és recordar als propietaris que en cas de passejar amb el seu animal han de recollir les seves defecacions. Amb el lema "Ells ho fan per necessitat i tu per educació", lobjectiu no és només sancionar aquelles actuacions que siguin incíviques, sinó conscienciar als propietaris dels problemes sanitaris i ambientals que aquestes defecacions poden comportar i de la necessitat de mantenir una bona convivència entre tota la població, així com una bona imatge de la ciutat de Cambrils.
25è aniversari de la Patrulla Verda
La iniciativa de la campanya ha partit dels integrants de la Unitat de Patrulla Verda de la Policia Local. Aquesta unitat, posada en marxa al 1992 i que, per tant, enguany ha complert el seu 25è aniversari, ha estat al servei continu de Cambrils, tant en laspecte de protecció del medi ambient com de la vigilància i de la seguretat en el terme rural i la comunitat pagesa.