Ensenyament
Malestar a l'AMPA de la llar d'infants La Galereta per la finalització de contracte d'una tutora
L'AMPA de la llar d'infants municipal La Galereta juntament amb els pares i mares dels alumnes de la classe de les Tortugues han fet arribar un comunicat a revistacambrils.cat, per mostrar la seva disconformitat per la finalització del contracte de la que ha estat tutora dels seus fills durant pràcticament dos anys. El cas és aquesta professora suplia la baixa de la tutora titular –que va agafar la baixa pràcticament a l'inici de l'etapa educativa d'aquests alumnes–. Actualment, la professora titular ha obtingut l'alta, però ha demanat una excedència. Per tant, al canviar la situació de la titular de la plaça, la professora que l'ha cobert fins ara no ho pot seguir fent i, després de Setmana Santa, entrarà una nova professora procedent la borsa de treball de les llars d'infants. Des de l'AMPA i els pares dels alumnes van demanar a l'Ajuntament que es contractés a la professora “sortint” durant els tres mesos que queden de curs, per tal que els nens no hagin d'assumir tants canvis i al·ludint a criteris “pedagògics” i de vincles emocionals.
Aquest passat dilluns, el regidor d'Ensenyament –Alejandro Garcia– i el gerent d'Ingesòl van rebre a representants de l'AMPA del centre i dels pares d'aquesta classe i se'ls va comunicar que, per criteris legals i burocràtics no podien fer excepcions d'acord amb la normativa laboral.
El comunicat íntegre de l'AMPA de la llar d'infants municipal La Galereta és el següent:
“Des de la direcció del centre, se’ns va comunicar als pares i mares de la classe de les Tortugues, la finalització del contracte laboral de la tutora dels nostres fills. Entenem que per motius administratius no pugui continuar, però volem traslladar el nostre malestar i disconformitat front a aquesta decisió. Pensem que l’empresa Ingesòl ho podria gestionar d’una manera més empàtica i eficient, mirant pel benestar dels infants per sobre dels interessos merament econòmics.
Considerem que una empresa que gestiona serveis educatius, entre d’altres, té una responsabilitat social ineludible i hauria d’actuar en conseqüència. Les decisions educatives s’han de prendre en el marc d’una actitud deliberativa que afecti la totalitat de la comunitat educativa. Entenem que es poden gestionar nòmines i contractes, però l’acció educativa va més enllà d’aquest fet.
A causa de diversos canvis organitzatius, l’educadora ha estat el referent emocional i educatiu dels nostres fills durant aquests dos cursos. Pensem que fer un canvi a tres mesos d’acabar el curs, pot resultar contraproduent pel creixement personal i emocional dels nens i nenes. Una incongruència més de la gestió privada d’un bé públic de primera necessitat.
Per tot això, denunciem la manca d’empatia i voluntat per la millora de les condicions emocionals dels nostres infants i les seves educadores, en qui hem dipositat tota la nostra confiança des del primer dia”.