Informació general

Turisme

Cambrils participa a l'acció «Catalunya, Hola Família!», amb la Farnaca i la Farnaqueta com a protagonistes

El diumenge 22 d'abril les dues bèsties de foc cambrilenques faran una cercavila per la façana del port on ja s'haurà instal·lat el mercat de Sant Jordi de llibres i roses

Per Redacció

La regidora de Turisme, Mercè Dalmau, i l'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, juntament amb Octavi Bono, Martí Carnicer i Carme Mansilla
La regidora de Turisme, Mercè Dalmau, i l'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, juntament amb Octavi Bono, Martí Carnicer i Carme Mansilla | Cedida

El director general de Turisme, Octavi Bono, acompanyat del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer, va presentar ahir a Tarragona la gran acció promocional del turisme familiar “Catalunya, Hola Família!”. Van estar acompanyats de l’alcalde de Salou, Pere Granados; l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; l’alcaldessa de Prades, Lídia Bargas; l’alcalde de Vilanova de Prades, Artur Miró; l’alcalde de Vallclara, Rosendo Roig; l’alcalde de Mont-ral, Francesc Xavier Pagès; i d’altres representants dels municipis i empreses de Tarragona.

Dos caps de setmana d'activitats

“Catalunya, Hola Família!” consisteix en la celebració de dos caps de setmana pensats especialment pel públic familiar arreu del territori. Les destinacions de costa celebren aquesta acció del 20 al 22 d’abril, i les de natura i muntanya, del 18 al 20 de maig. Municipis i empreses participants han preparat uns caps de setmana plens de sorpreses i activitats pels seus visitants: descomptes en l’allotjament, gratuïtats, tallers, sortides, menús especials als restaurants...amb l’objectiu que les famílies amb infants gaudeixin de tot el que ofereixen les destinacions familiars catalanes.

Ahir es va presentar el detall d’aquesta acció corresponent a la demarcació de Tarragona on participen més de 90 empreses i sis municipis certificats en turisme familiar (a la costa i a l’interior) que organitzen més de 70 activitats: Salou, Vila-seca la Pineda Platja, Cambrils, el Vendrell, Els Ports i Muntanyes de Prades. A més de promocionar un dels productes clau en l’estratègia turística catalana, amb l’acció “Catalunya, Hola Família”, l’ACT vol contribuir a la desestacionalització, destacar la qualitat i la diversitat de l’oferta especialitzada en famílies que hi ha arreu del territori i incrementar la visibilitat dels adherits als seus segells familiars.

"Llegendes en Família", el lema de la primera edició

Per a aquesta primera edició, el tema escollit ha estat "Llegendes en Família", amb l’objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, s’ha creat l’app “Llegendes en família” que permetrà buscar i “caçar” durant aquests dos caps de setmana, els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amagaran en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori. En el cas de les destinacions de Tarragona, aquests éssers són: el Pirata Dragut de Salou, la Donzella de Vila-seca La Pineda Platja, la Farnaca de Cambrils, el Drac Caramot del Vendrell, la Serena dels Ports i el Nen de les Muntanyes de Prades.

Per primer cop i de manera conjunta, en col·laboració amb els ens de promoció territorials, 24 destinacions de turisme familiar certificades per l’ACT a Catalunya participen en aquests dos caps de setmana amb més de 150 activitats lúdiques i culturals per gaudir en família. Hi estan implicades 223 empreses i equipaments turístics familiars d’arreu de Catalunya.

El primer cap de setmana familiar (20-22 d’abril) estarà centrat a les següents destinacions de costa: Blanes, Calella, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú.

El segon cap de setmana (18-20 de maig) se celebra a les destinacions d’interior i muntanya: Berga, Els Ports, Vall d'en Bas-Les Preses, Vall de Boí, Valls d'Àneu i Muntanyes de Prades.

Turisme Familiar, un segment clau

El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant a nivell nacional com internacional. El director general de Turisme, Octavi Bono, va destacar que "el viatge a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent”. I ha afegit que ”el turisme familiar és un potencial client d’una gran complexitat i dimensió amb unes necessitats i expectatives que cal saber satisfer”.

La Farnaca i la Farnaqueta, protagonistes

La Farnaca i la Farnaqueta, les bèsties de foc de Tota l'Endenga, són les protagonistes cambrilenques d'aquesta campanya que a Cambrils es portarà a terme del 20 al 22 d'abril. El divendres 20 d'abril es farà una promoció del trenet turístic que serà gratuït pels nens i nenes fins als 12 anys. El dissabte 21 d'abril continuaran les rutes del trenet i també es farà l'espectacle musical Canta i Balla amb els personatges de Barri Sèsam, a les 12h i a les 13h al parc del Pescador. A les 18h al mateix parc del Pescador es farà l'espectacle de màgia Somriures màgics a càrrec del Mag Nebur El diumenge 22 d'abril, a la façana del port, ja estarà actiu el mercat de Sant Jordi, amb els llibres i les roses, que també s'instal·larà el dilluns 23 d'abril, diada de Sant Jordi. El diumenge a les 13h es farà una cercavila amb la Farnaca i la Farnaqueta per la mateixa façana del port.

 

Fotografia conjunta dels representants dels municipis tarragonins que participen en la campanya

 

Comenta aquest article