Unes 600 persones es manifesten a Salou contra l'actual traçat de la via del tren
Els alcaldes de Cambrils, Salou i Vila-seca encapçalaven la manifestació d'ahir al vespre a Salou |
La manifestació es va iniciar a dos quarts de vuit del vespre a la plaça de la Pau de Salou i va recórrer tot el carrer Barcelona fins arribar a l'espigó del Moll, on l'alcalde va llegir un manifest amb l'objectiu d'exigir més mesures de seguretat de la via al seu pas pels municipis i evitar així l'elevat nombre de víctimes que hi ha hagut en els últims anys, sobretot a Salou.
Masses víctimes
L'alcalde de Salou -Esteve Ferran- explicava ahir al capdavant de la manifestació que fa molt anys que el municipi reclama que es retiri la via del tren del seu pas pel municipi. Durant tot aquest temps, assegurava Ferran, hi ha hagut massa accidents i massa víctimes. Per altra banda, Ferran, reclamava que s'acceleri el procés per començar el traçat de la nova via fèrria, però mentre això no sigui possible "cal que es prenguin majors mesures de seguretat perquè els accidents augmenten cada any". A Salou, passen, segons Ferran un centenar de trens al dia i a l'estiu, en un municipi on s'arriba als 200.000 habitants són moltes les persones que creuen cada dia la via. Ferran va voler agrair, també el suport que sempre li han donat els alcaldes dels municipis veïns.
Més seguretat
L'alcalde de Cambrils, Robert Benaiges, es va sumar ahir a les reivindicacions de l'alcalde de Salou i assegurava que aquesta és una reivindicació històrica i que els tres ajuntaments han reclamat en nombroses ocasions, tant a la Generalitat com al Ministeri de Foment que s'augmentin les mesures de seguretat. Benaiges va definir la manifestació d'ahir com "un acte de seguretat comuna per als tres municipis" i va reclamar més celeritat i eficàcia en construir el traçat de la nova via fèrria, però mentre això no arribi, que hi hagi una major seguretat en l'actual traçat.
Seguretat a Cambrils
En el cas de Cambrils, destacava Benaiges, hi ha dos casos que demostren la poca seguretat que hi ha en alguns trams de la via del tren. És el cas del pas a nivell del carrer de Barcelona, on l'Ajuntament havia previst un pas subterrani, però l'empresa encarregada de la seguretat de la via fèrria va desestimar la idea "per un cost massa elevat tenint en compte que d'aquí dos o tres anys el pas desapareixerà". Un altre dels casos, explicava Beniages és el pas a nivell que hi ha al camí del Corralet i que està en una situació força precària. Segons Benaiges, aquesta és una zona cada cop més poblada i ens preocupa perquè un dia hi pot haver un accident". Per aquest motiu Benaiges, reclamava, que s'augmentin les mesures de seguretat en aquest tram.