Sostenibilitat
El col·legi Cardenal Vidal i Barraquer, immers en un projecte integral per ser una Escola Sostenible
El col·legi Cardenal Vidal i Barraquer està immers en un projecte integral per ser una Escola Sostenible. Es tracta d'una iniciativa que implica a tota la comunitat educativa, és a dir, al seu alumnat, professorat, famílies i també a l'entorn, tal com va explicar la cap d'estudis –Maria José Carrillo– a revistacambrils.cat. És un pla ampli que abasta diferents àmbits, des del reciclatge, la sostenibilitat, l'eficiència i la racionalització dels recursos. El projecte es va iniciar el curs passat, s'allargarà durant aquest i, l'any vinent, es culminarà amb l'obtenció del distintiu –ja que calen dos anys d'implementació–. Segons va comentar Carrillo, a l'escola ja s'estan fent moltes accions en aquesta línia: com la separació dels residus a cada classe; esmorzars saludables per als més petit, així com sortides relacionades amb aquest àmbit: “l'objectiu és donar-li aquest caire a totes les activitats que fem, adaptar-nos i que formi part del nostre dia a dia”.
Jornades culturals centrades en la sostenibilitat i el medi ambient
Com cada any, el centre organitza unes Jornades Culturals i, les d'enguany, s'han centrat en l'àmbit de la sostenibilitat i el medi ambient. Ahir dijous i avui divendres, es duran a terme diferents activitats relacionades amb aquesta temàtica. Una de les més destacades va ser el taller “El canvi climàtic: acidificació del mar”, que van rebre els alumnes de quart d'ESO, ahir al matí. Aquest taller forma part del Programa d'activitats en matèria de salut i igualtat que promouen les àrees de Salut Pública i Polítiques d'Igualtat de l'Ajuntament de Cambrils. En les sessions, impartides per Sergi Albert de l'empresa Funbrain, l'alumnat va poder conèixer d'una forma molt didàctica i experimental les causes i conseqüències de l'efecte hivernacle, perquè es produeix el canvi climàtic, quins efectes té i com se'l pot combatre. També es van tractar qüestions com l'afectació del canvi climàtic a l’Àrtic i l’Antàrtic, el grau d’acidificació de l’aigua o l’impacte del CO2. Per complementar aquesta activitat, l'alumnat també va visionar la pel·lícula “El dia de mañana” i es va organitzar un cine fòrum. A la tarda, es va fer el disseny de la mascota, el lema i una cançó per a la campanya de sostenibilitat.
Per altra banda, d'altres cursos van fer diferents activitats com un esmorzar saludable al Parc del Pinaret, una lectura en veu alta d'un conte sostenible i l'entrega dels Jocs Florals. Avui es faran tallers de construcció de jocs tradicionals, un concurs d'enigmes matemàtics i es decorarà l'escola amb motius primaverals a partir d'ampolles i garrafes de plàstic reciclades.