Informació general

«Els alcaldes volen desmantellar l'actual via i nosaltres creiem que això significa carregar-nos el futur»

L'Assemblea de Cambrils va organitzar una taula rodona, ahir a la tarda al centre les Basses, sota el títol "Per un Cambrils ben connectat amb Salou i Tarragona" i a favor de la integració de l'actual traçat ferroviari i en contra del seu desmantellament|

Per Lluís Rovira i Barenys

La xerrada-col·loqui sobre el desmantellament de la via fèrria va estar organitzat per l'Assemblea de Cambrils
La xerrada-col·loqui sobre el desmantellament de la via fèrria va estar organitzat per l'Assemblea de Cambrils | Lluís Rovira i Barenys

L'Assemblea de Cambrils va organitzar una taula rodona, ahir a la tarda al centre les Basses, sota el títol "Per un Cambrils ben connectat amb Salou i Tarragona" i a favor de la integració de l'actual traçat ferroviari i en contra del seu desmantellament. A l'acte hi van intervenir Albert Pallarés, portaveu de la Plataforma per la Defensa d'un ferrocarril públic de qualitat PDF Camp); Manel Ferri, vicepresident de l'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP); Héctor Sebastià, d'UGT i delegat d'Adif; Vicente Moya, de CCOO; Eloi Nolla, president de la Federació Catalana d'Ecologistes en Acció i Carlos Montejano, de la CGT.

Tots els ponents es van posicionar en contra del desmantellament de l'actual traçat ferroviari, entre l'Hospitalet de l'Infant i Tarragona, un cop entri en funcionament el nou traçat del Corredor Mediterrani. Des de la taula de ponent es va exposar la situació i es va dir que "els alcaldes volen desmantellar l'actual via i nosaltres creiem que això significa carregar-nos el futur". Els ponents van exposar les xifres de viatgers a l'estació del tren de Cambrils l'any 2013, que van ser de 233.000 comptant els viatgers que pugen i que baixen a l'estació cambrilenca. 

Mantenir el servei i adaptar-lo a tren-tramvia

La proposta dels ponents és que es mantingui el servei i que es vagi adaptant a tramvia, "és perfectament integrable dins el traçat urbà i ja existeixen exemples com són el servei de tramvia que va d'Alacant a Benidorm i el que va de Cadis a San Fernando. S'integren bé a la ciutat, amb velocitats de 20 km/h i agafen velocitats de fins a 90 km/h en trams interurbans".

Els ponents també van apel·lar a la mobilitat sostenible i es va apuntar a que volen demanar una entrevista amb el nou conseller per tal de parlar d'aquesta qüestió, "tenim l'ocasió de fer una xarxa de rodalies. Els actuals trens no han de deixar de circular i s'han d'anar transformant en trens-tramvies. Els diners que val desmantellar les vies més el que es dóna de subvenció pels autobusos de línia es podrien fer servir per a invertir-los en aquesta xarxa de trens.

Comenta aquest article