Informació general

Turisme

El sector turístic preveu una bona temporada

Els representants del sector turístic van explicar que l'any 2017 havia estat un any amb xifres rècord a la Costa Daurada pel que fa al turisme, amb un increment global d'un 5% respecte a l'any anterior

Per Lluís Rovira i Barenys

Representants del sector turístic de la Costa Daurada, ahir, a les instal·lacions del càmping Cambrils Park
Representants del sector turístic de la Costa Daurada, ahir, a les instal·lacions del càmping Cambrils Park | Lluís Rovira i Barenys

El sector turístic de la Costa Daurada augura que la temporada 2018 serà força positiva. Tal com va apuntar ahir Eduard Farriol, president de la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la Província de Tarragona (FEHT) "enguany serà un bon any tot i que creiem que no serà un any de rècord". El 2017, però, sí que va ser un any amb xifres rècord a la Costa Daurada pel que fa al turisme amb un increment global d'un 5% respecte a l'any anterior en que s'havia produït un augment del 9%. Els indicadors, de moment, són bons ja que segons dades de l'Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, de gener a maig, a la Costa Daurada, les pernoctacions han augmentat un 5%, amb un creixement generalitzat a tots els mercats. Ara bé, enguany es produeix la reobertura de destinacions al Mediterrani, com són Turquia i Tunísia, que han estat tancades per motius geopolítics, que ofereixen ofertes molt agressives i, segons Farriol, "farà que el turisme se'n ressenti no només a la nostra zona sinó a tot el territori. Aquests darrers anys hem atret turisme prestat que no podia anar a altres països. Ara és el moment de veure si durant aquest període hem fet bé els deures i hem aconseguit fidelitzar els nostres visitants".

La Costa Daurada, segons Farriol, no competeix en preu, "sinó en qualitat i en atractius turístics. Enguany s'han invertit més de 60 milions d'euros en modernitzar els establiments d'allotjament i els serveis. En els darrers anys la inversió ha estat d'uns 200 milions d'euros. A més, la Costa Daurada és una destinació única ja que en pocs quilòmetres tenim PortAventura, oci, cultura, restauració, enoturisme, ...Tot això no ho tenen en aquests països que, bàsicament, ofereixen estances en resorts a preus molt competitius".

L'aeroport de Reus opera amb 13 companyies

Els representants de la FEHT van repassar alguns dels aspectes claus per a la potenciació del turisme al territori. En aquest sentit, van dedicar un apartat a l'aeroport de Reus que, segons va manifestar la directora del Patronat de Turisme de la Costa Daurada, Marta Farrero, aquest any 2018 "el trànsit de passatgers superarà el milió d'usuaris, el que representa un increment del 3% respecte l'any passat". Aquest any, des de Reus s'opera a un total de 29 aeroports de vuit països diferents a través de 13 companyies. Enguany s'han incorporat tres nous operadors: Easyjet, Brussels Airlines i Aurinko i s'ha obert un mercat fins ara inèdit com és el d'Estònia. D'altra banda, es preveu que passat l'estiu s'iniciïn les obres a l'aeroport de Reus per tal que el 2019 ja estigui operativa la nova terminal.

S'intensifica la promoció

En un altre apartat de la presentació d'ahir es va destacar la important tasca de promoció duta a terme conjuntament entre els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils i Vila-seca, PortAventura World i la FEHT. Tal com va explicar Mercè Dalmau, regidora de Turisme de l'Ajuntament de Cambrils, "hem intensificat la promoció, tant en la quantitat d'esdeveniments com en la innovació dels formats". Dalmau va repassar les accions fetes a les diferents destinacions i va destacar l'esdeveniment que va suposar el Costa Daurada Life, aquest passat mes de maig, en el que es va convidar a un total de 100 agents de viatge de l'estat espanyol a conèixer de prop la destinació, "és una acció que pensem repetir", va dir la regidora.

També es va fer esment al que s'anomenen "mercats emergents" que ha significat l'acció promocional als països germanoparlants i de l'Europa de l'est, segons va dir el president del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca, Pere Segura. que va destacar que s'havia treballat intensament en el mercat alemany "ja que partíem d'un número de visitants força baix. Pel públic alemany no som molt coneguts".

Turisme esportiu, clau per allargar la temporada

Per la seva part, el regidor de Promoció Turística de l'ajuntament de Salou, Benet Presas, va destacar la potenciació del turisme esportiu com un factor clau per allargar la temporada, "hi hem estat treballant cada municipi i, també, de manera conjunta. Presas va repassar els esdeveniments esportius que s'han fet enguany, sobretot pels volts de la Setmana Santa en els que més de 20.000 esportistes van passar per Salou, Cambrils i Vila-seca, la Pineda. Pel que fa als Jocs Mediterranis, que comencen avui, Presas va manifestar que serviran per a deixar uns molt bones instal·lacions esportives al territori així com mostrar la capacitat organitzativa per a grans esdeveniments esportius

 

 

 

 

 

Comenta aquest article