Nou pont N-340
Una barana vermella al mig de la polèmica
Diversos usuaris critiquen que la manca de visibilitat provocada per la barana de la nova rotonda del pont de l'antiga N-340 pot ser un focus d'accidents
Des que es va obrir completament la circulació del nou pont de la N-340, la seguretat d'aquest tram de circulació s'ha vist qüestionada per nombrosos veïns cambrilencs a través de diferents comentaris recollits a les xarxes socials. Les principals crítiques se centren en què el trànsit s'ha obert "de pressa i corrents" i "de forma barroera" i en la manca de visibilitat que presenta la zona on s'ha de cedir el pas que hi ha al passeig de la Salle i a l'avinguda d'Adelaida. Molts usuaris consideren que el principal problema és la barana vermella que queda als laterals d'aquesta nova rotonda: a distància, sí es veu fàcilment si hi ha vehicles creuant la rotonda; però, a mesura que l'usuari s'acosta a la línia de cedir el pas, l'amplada lateral de les barres de la barana impedeix una visibilitat correcta. A més, amb la presència d'una sèrie de lones i tanques d'obres, que encara dificulten més veure-hi correctament, s'obliga l'usuari gairebé a aturar-se. "Aquesta barana, amb els barrots tan junts i gruixuts, tapen moltíssima visibilitat", ha explicat Jorge Hinojosa a revistacambrils.cat. "A més, per la nit no es veu res", afegeix. Per tant, la manca d'il·luminació a la nit és una altre factor de risc.
D'altra banda, Juan Barranco considera que també és un focus de problemes "l'alçada elevada del centre del pont" que "no ajuda respecte el camp de visió". Barranco també se situa en el parer que les barres de la barana vermella, "verticals i gruixudes, dificulten molt la visió des de la línia de cedir el pas".
Entre les solucions que contemplen els veïns es troba la incorporació de semàfors "de dos minuts aproximadament que deixin fluir bé la circulació", tal i com proposa Hinojosa.
D'altra banda, però, hi ha veïns que creuen que el nou tram no té perquè ser perillós ni focus d'accidents. "No és que el tram sigui més estret que abans, simplement està reordenat de forma diferent", apunten alguns comentaris recollits també a les xarxes socials. D'altres defensen que, "si la gent circula a una velocitat prudent" i si "es respecta la senyalització vertical establerta", no hi haurà accidents.