Informació general

Els taxistes cambrilencs se sumen a la vaga del taxi

Les parades del taxi a Cambrils, ahir, estaven buides i en alguna, com la que hi ha a l'avinguda de la Diputació, s'aprofitava per repintar les marques del terra. Els taxistes cambrilencs mantenen uns serveis mínims

Per Lluís Rovira i Barenys

Uns operaris repintaven, ahir, els senyals del terra de la parada de taxis de l'avinguda de la Diputació
Uns operaris repintaven, ahir, els senyals del terra de la parada de taxis de l'avinguda de la Diputació | Lluís Rovira i Barenys

Els taxistes cambrilencs es van afegir, ahir, a la vaga del sector del taxi que en pocs dies s'ha estès com a taca d'oli a gran part de l'estat espanyol des que el passat divendres comencés a Barcelona. Les parades del taxi a Cambrils, ahir, estaven buides i en alguna, com la que hi ha a l'avinguda de la Diputació, s'aprofitava per repintar les marques del terra. Els taxistes cambrilencs mantenen uns serveis mínims, segons ha explicat el president de Radio Taxi Cambrils José Manuel Ramírez a revistacambrils.cat. que són dos cotxes adaptats per a serveis urgents. Ahir al matí la major part dels taxistes cambrilencs es van sumar a la concentració que es va fer a l'aeroport de Reus després d'haver-se sumat a una marxa cap a Tarragona. Ahir a la tarda hi va haver una assemblea de la Feat per tal de valorar els resultats de la reunió que havien mantingut al matí els representants del sector del taxi amb el Ministeri. D'aquesta reunió es va sortir amb un compromís verbal per part del Ministeri de Foment en el senti que les autonomies tinguin la competència per concedir llicències VTC (vehicles de lloguer amb conductor) i que els ajuntaments puguin participar de la regulació per garantir una ràtio d'una llicència VTC per cada 30 de taxi. A l'espera de veure materialitzat per escrit aquests compromisos, aquest proper divendres, després del consell de ministres, els taxistes mantenen la vaga indefinida al menys fins demà, que se celebra la Conferència Sectorial del Transport amb les comunitats autònomes.

Demà, marxa lenta fins la plaça Imperial Tàrraco

Els taxistes de la demarcació tenen previst, per demà al matí, una marxa lenta i una posterior concentració a la plaça Imperial Tàrraco de Tarragona. José Manuel Ramírez explica que el sector en vaga està pendent de les diferents resolucions que s'han de produir aquesta setmana, "avui hi ha una reunió del sector de les VTC amb el Ministeri. Fins el divendres, que s'ha de pronunciar oficialment el consell de ministres, hi haurà incertesa. Estem pendents del que facin Barcelona i Madrid. Si ells desconvoquen la vaga, evidentment nosaltres també la donarem per desconvocada". En aquests moments hi ha 26 llicències de taxi a Cambrils, 24 de les quals estan associades a Ràdio Taxi Cambrils.

Ramírez també diu que la vaga de taxis té força repercussió a les butxaques dels taxistes cambrilencs, "ara a l'estiu, és l'àpoca de l'any que treballem més però és evident que ens hem d'ajudar a nosaltres mateixos. No cal dir que els avantatges que s'aconsegueixin seran extensibles a tots."

L’Apunt

El detonant de la vaga de taxis
El conflicte del taxi i les VTC va esclatar aquest passat divendres quan el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va acceptar un recurs de la Comissió de Mercats i la Competència que aixecava la normativa de l'Àrea Metropolitana de Barcelona que exigia a les VTC uns requisits i establia una ràtio d'una llicència de VTC per cada 30 llicències de taxi. La proporció actual a l'àrea metropolitana, segons fonts del sector del taxi, és de 1.437 llicències de VTC per 10.522 de taxis, d'una a deu, aproximadament, molt lluny de la proporció d'1 a 30 establerta per llei des del 2015. No obstant, hi ha unes 600 llicències més de VTC que s'han tramitat, però que encara no estan en els carrer, i unes altres 1.800 que podrien autoritzar-se entre setembre i octubre. Així doncs, si totes aquestes llicències de VTC, les que fan servir les aplicacions Uber i Cabify, entren al mercat, la proporció entre un i un altre tipus de llicència seria molt més elevada i és per això que el sector del taxi veu greument amenaçada la seva continuïtat. Aquestes noves llicències de VTC que podrien arribar al mercat són fruit de peticions de llicència fetes durant els anys en què no va estar vigent la restricció de l'1 a 30, entre el 2009 i el 2013.

Comenta aquest article