VAGA DE TAXIS
Els taxistes de Cambrils desconvoquen també la vaga
Dijous passat va iniciar-se, a escala estatal, una vaga en el sector del taxi que va tenir com a epicentres les ciutats de Barcelona i de Madrid, i els taxistes de Cambrils es van unir a la vaga. El motiu era exigir una regulació de les llicències de lloguer de vehicle sense conductor -les anomenades VTC-, que són les que fan servir empreses com Uber o Cabify, acusades d'exercir competència deslleial al taxi. Dimecres es va desconvocar la vaga a tot l'Estat i, per tant, els taxistes cambrilencs, que funcionaven en serveis mínims, ja operen amb normalitat. José Manuel Ramírez, president de Radio Taxi Cambrils, ha explicat a revistacambrils.cat que els taxistes cambrilencs ja treballen completament "fins a finals de setembre, que és el termini que s'ha donat al Govern per fer el que ha promès".
L'acord a què s'ha arribat
La regulació del transport és competència estatal, però el que s'ha acordat amb el Ministre de Foment, José Luis Ábalos, després de reunir-se amb els representants de les Comunitats Autònomes, és que se'ls traslladarà la capacitat reguladora. D'aquesta manera, Ábalos ha determinat que al setembre hi haurà un marc normatiu nou que habilitarà les Comunitats Autònomes a regular les llicències de VTC -si alguna comunitat en concret no vol regular-les, la competència seguirà sent estatal, en el seu cas-.
La llei estableix que hi pot haver una llicència VTC per cada 30 taxis. "Del 2009 al 2011 va haver-hi un buit legal -ha detallat Ramírez- que va permetre que la gent pogués demanar lliurement VTC. Les Administracions les denegava, però com que hi havia un buit legal, els jutges les autoritzaven i obligaven l'Administració a concedir-les. La proporció actual és d'1 llicència VTC per cada 10 taxis, quan la proporció hauria de ser 1/30. Ara del que es tracta és que hi hagi un ordre: els taxis tenim les nostres tarifes i, per exemple, un taxi de Cambrils no pot anar a Salou. Demanem que hi hagi el mateix pel que fa a les VTC". El que es pretén amb tot plegat és que les VTC estiguin regulades de manera que no suposin una competència deslleial per al sector del taxi, que és un sector extremadament regulat.
Els taxistes cambrilencs s'unirien a futures vagues
"I tant que ens unirem si en un futur es tornen a convocar vagues", ha afirmat rotundament Ramírez. "Els recolzarem a ells -referint-se als taxistes de Barcelona i Madrid, ja que són les grans ciutats les perjudicades per la presència de VTC-, perquè ens estem recolzant a nosaltres mateixos. Si aconsegueixen algun benefici, no és només pels taxis de Barcelona o de Madrid, sinó que és per a tots", ha conclòs.