Informació general

ATEMPTAT

Els falsos cinturons d'explosius que duien els terroristes eren "molt creïbles"

Així ho ha revelat un informe dels Tedax, la unitat dels Mossos d'Esquadra destinada a desactivar artefactes explosius

Per Redacció

Instants després de ser abatuts els terroristes al port de Cambrils, el 18 d'agost de l'any passat
Instants després de ser abatuts els terroristes al port de Cambrils, el 18 d'agost de l'any passat | Cedida

Un informe dels Tedax, la unitat dels Mossos d'Esquadra destinada a desactivar artefactes explosius, revela que els cinturons que duien els terroristes en l'atac de l'agost de l'any passat eren "molt creïbles". De fet, eren molt similars als explosius d'altres massacres, com ara els atacs a París o a Brussel·les. L'informe també detalla que els terroristes tenien grans coneixements sobre com fabricar artefactes. Per tot això, els Mossos afirmen que aquesta credibilitat va fer que l'amenaça resultés completament autèntica.

Suposadament, els terroristes van demanar un crèdit per comprar els materials emprats per a fabricar els explosius. Però no només falses bombes: també anaven dotats de ganivets i destrals a l'atemptat de Cambrils.

Pretenien perpetrar un atac molt més gran

Els terroristes, segons detalla l'informe dels Tedax, tenien preparats entr 200 i 500 quilos de triperòxid de triacetona, una substància altament explosiva, a la casa d'Alcanar. L'explosió produïda en aquesta, un dia abans dels atemptats, evità que la matança fos major. Els Mossos també van trobar al xalet granades de mà improvisades i un cinturó bomba prepar per ser detonat.

La Sagrada Família o el Barça-Betis, possibles objectius incials

Inspirant-se en l'atemptat de París a la sala Bataclan -l'any 2015-, els terroristes van buscar a Internet entrades com "vida occidental que distreu els musulmans de les seves vertaderes preocupacions". D'aquesta manera, van fixar com a possibles objectius discoteques, com ara "Colossos" -de Lloret de Mar, amb un aforament de gairebé dues mil persones-, semblant a la ja citada sala francesa. També van realitzar una quarantena de recerques sobre la Sagrada Família en menys de mitja hora, sobre "monuments bonics de Barcelona" i sobre el Barça - Betis, cosa que fa pensar que aquestes serien les seves intencions inicials, frustrades per l'explosió de la casa d'Alcanar que els deuria obligar a actuar precipitadament.

 

Comenta aquest article