Societat

Solidaritat

«Deixa't prendre el pèl» recapta més de 22.000 euros per a la investigació del càncer infantil

Aquest passat diumenge –des de les 10 del matí i fins les 15 hores del migdia al Mollet del Rec–, un total de 80 barbers i 10 perruqueres arribats d'arreu de l'Estat van treballar incansablement amb l'objectiu de recaptar fons

Per Berta Ruiz

La campanya solidària va tenir lloc el passat diumenge al Mollet del Rec
La campanya solidària va tenir lloc el passat diumenge al Mollet del Rec | Lluís Rovira i Barenys

La campanya solidària “Deixa't prendre el pèl” va superar, un any més, totes les previsions venent un total de 1.112 tiquets i recaptant una xifra neta de 22.046,15 euros. Aquest passat diumenge –des de les 10 del matí i fins les 15 hores del migdia al Mollet del Rec–, un total de 80 barbers i 10 perruqueres arribats d'arreu de l'Estat van treballar incansablement fent talls de cabell tant a homes com a dones i infants, així com talls de barbes i afaitats als participants masculins. Una gernació de persones van acudir a aquest esdeveniment solidari que, enguany, arribava a la seva tercera edició amb l'objectiu de recaptar fons per a la investigació del càncer infantil. En aquesta ocasió, els fons recaptats es destinaran al Grup de Recerca Translacional en Càncer en la Infància i Adolescència de l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona

A més, la jornada solidària es va completar amb d'altres activitats que li van donar un toc més festiu. Hi va haver degustacions gastronòmiques i vermut electrònic, globoflèxia, i una carpa de l’Hospital de la Vall d’Hebron amb jocs científics, així com venda de productes de marxandatge com samarretes, polseres i diademes per col·laborar amb la causa. Al total dels diners recaptats també se li han sumat els donatius particulars i les aportacions dels establiments col·laboradors i patrocinadors. Cal destacar que la xifra d'enguany supera amb escreix la de les dues primeres edicions: l'any passat es van vendre 800 tiquets i es van recaptar 13.537 euros, mentre que el primer any es van fer 500 talls i es va assolir una recaptació de 10.216,20 euros

Aquesta iniciativa solidària va néixer l'any 2016 arrel d'un cas de càncer infantil, proper al barber cambrilenc Javier Torrente –impulsor de la campanya–. També compta amb el suport de l'Oficina Tècnica d'Inclusió Social de l'Ajuntament de Cambrils i amb l’associació espanyola que reuneix als professionals de la barberia, “Barberos de España”.

 

Comenta aquest article

Galeries relacionades