Informació general

Obres

El nou traçat ferroviari no entrarà en funcionament fins l'any 2021

Així ho va explicar l'alcaldessa, Camí Mendoza, ahir a la part final del ple arran d'una pregunta formulada pel regidor de l'Assemblea de Cambrils, Ivan Sanz

Per Lluís Rovira i Barenys

Aspecte de l'entrada a la nova estació de Cambrils, a finals del passat mes d'agost
Aspecte de l'entrada a la nova estació de Cambrils, a finals del passat mes d'agost | Lluís Rovira i Barenys

El nou traçat ferroviari així com la nova estació del tren no entraran en funcionament, al menys, fins l'any 2021, és a dir fins d'aquí tres anys. Així ho va explicar l'alcaldessa, Camí Mendoza, ahir a la part final del ple arran d'una pregunta formulada pel regidor de l'Assemblea de Cambrils, Ivan Sanz. L'alcaldessa va fer referència a una reunió que s'havia celebrat el divendres de la setmana passada i en la que hi eren presents els alcaldes de Tarragona, Reus, Cambrils, Vila-seca i Salou a més del secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín. Aquesta trobada va servir per a ratificar el pacte per a les infraestructures del Camp de Tarragona que es va presentar oficialment el passat mes d'abril i es va acordar enviar-lo a Madrid i demanar una reunió allí per tal de presentar-lo als representants ministerials. En aquesta reunió també es va acordar actuar de forma conjunta amb una agenda compartida així com la creació de dues comissions de seguiment, l'una tècnica i l'altra institucional

A banda d'això, en aquesta reunió es va acordar reclamar una estació al sud de l'Aeroport de Reus i impulsar una nova connexió ferroviària al nord de Tarragona que aprofiti l'alta velocitat, per la qual cosa s'hauria de construir un nou corredor que uniria la línia convencional i la d'alta velocitat. També es va fer evident l'aposta per un tren-tramvia des de Cambrils i Salou fins a Tarragona i Reus, previ desmuntatge de l'actual via del tren, que quedarà en desús quan entri en servei la variant del Corredor del Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona.

Més retard en unes obres inacabables

Si finalment no es posa en marxa aquest tram de via fèrria entre Vandellòs i Tarragona fins l'any 2021 significarà un nou retard a sumar als que ja es venien acumulant. La darrera data oficial que es va donar va ser que aquest tram entraria en funcionament l'abril d'aquest 2018, cosa que no va succeir. Aquesta data la va donar a principis del 2017 el llavors ministre de Foment Íñigo de la Serna en una trobada bilateral que va mantenir amb els consellers de Territori, Josep Rull, i de Governació, Meritxell Borràs, a la seu de la Conselleria de Territori de la Generalitat.

Les obres del Corredor Mediterrani a Cambrils es van iniciar l'abril de 2008 amb l'inici de la construcció dels viaductes que formen part d'aquesta línia. Aquell mateix any 2008, concretament el mes de setembre, el llavors alcalde de Cambrils, Robert Benaiges, manifestava que les obres anaven pel bon camí i que les previsions eren que l'any 2011 "o com a màxim el 2012" els trens ja circularien pel nou traçat. El cert, però, és que el mes de desembre de 2010 les obres del nou traçat ferroviari es van aturar sense cap explicació i no es van reprendre fins tres anys després, cap a finals de 2013. Un any abans d'aquesta data, el juliol de 2012, la llavors ministra de Foment, Ana Pastor, donava una nova data per a l'acabament de les obres i assegurava que l'any 2015 estaria tot enllestit.

 

Comenta aquest article