Informació general

Turisme

Fidelitzar clients i mercats, principal objectiu del Pla Conjunt de Promoció dels sectors públics i privats de la Costa Daurada

El Pla destinat a la promoció conjunta durant aquest 2019 es va presentar el passat divendres en un acte conjunt a Salou

Per Lluís Rovira i Barenys

Presentació del Pla Conjunt de Promoció Turística, el passat divendres a Salou
Presentació del Pla Conjunt de Promoció Turística, el passat divendres a Salou | Lluís Rovira i Barenys

Els responsables dels patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Cambrils, Salou i Vila-seca conjuntament amb la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), van presentar, aquest passat divendres a l'hotel Magnolia de Salou, el Pla Conjunt de Promoció Turística, que s'ha de portar a terme de manera conjunta, durant aquest any 2019. Aquest pla de promoció es va iniciar l'any 2014 i té com a objectiu aplicar una part dels recursos que s'obtenen a través de la taxa turística en promoció de les nostres destinacions. La gerent de la FEHT i responsable tècnica del pla, Marta Álvarez, va ser l'encarregada de presentar les accions promocionals d'enguany. En aquest acte, va estar acompanyada per Martí Carnicer, president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona; Benet Presas, regidor de Turisme de l'Ajuntament de Salou; Mercè Dalmau, regidora de Turisme de l'Ajuntament de Cambrils i Pere Segura, president del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca.

Marta Álvarez va explicar que el 30% del pressupost, que és de 900.000 euros, la mateixa quantitat que els dos darrers anys, anirà destinat a la promoció del mercat estatal, que és el més important a la nostra zona. Les accions es faran a diferents ciutats amb presentacions als agents de viatges. D'altra banda, França s'endurà el 20% del pressupost de les accions a realitzar, amb assistències conjuntes a les fires de Nantes, Rennes i París, a més de viatges de professionals francesos a la Costa Daurada. Álvarez també va detallar les accions que es portaran a altres països, com ara Irlanda, Alemanya, Països Baixos, Bèlgica, Rússia, Ucraïna, Polònia, .... Segons Álvarez, "la majoria de propostes estan enfocades a fidelitzar clients i mercats que ja operen a la zona però que creiem que amb un bon i estudiat pla d'accions poden mantenir i, fins i tot, augmentar-ne les operacions". Álvarez també va precisar que el 85% de les accions que es fan van dirigides a la intermediació, és a dir, als operadors turístics i agències de viatges.

La gerent de la FEHT va dir, a més, que "aquesta acció comercial s'executa en una sinergia exemplar entre el teixit empresarial i el sector públic. La FEHT integra l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria de la Província de Tarragona; l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda: l'Associació d'Hotels de Tarragona; l'Associació d'Apartaments Turístics Costa Daurada i Terres de l'Ebre; l'Associació d'Agències de Viatge Receptives de la Costa Daurada i l'Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l'Ebre. PortAventura World també és soci de la FEHT com a empresa turística estratègica de la zona.

Comenta aquest article