Informació general

Turisme

La Costa Daurada es promociona arreu d'Europa durant els primers mesos de l'any

Per Redacció

Imatge de la promoció realitzada a The Holiday Show, a Limerick (Irlanda)
Imatge de la promoció realitzada a The Holiday Show, a Limerick (Irlanda) | Cedida

La Costa Daurada ha iniciat el 2019 intensificant la tasca de promoció turística. A través del Pla Conjunt de Promoció, la
Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) i els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, han visitat diverses fires internacionals i han realitzat diverses accions de promoció a mercats europeus i el rus durant els mesos de gener i febrer.

Tal com assenyala Martí Carnicer, president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, l'objectiu és "el d'aconseguir el mateix nombre de pernoctacions que l'any passat, una temporada que tant el sector públic, com el privat, vam valorar positivament". Així, durant el mes de gener s'ha realitzat una visita a la Fira Matka d'Hèlsinki, la principal dels països nòrdics, amb la finalitat d'iniciar contactes amb touroperadors i empreses turístiques per tal de donar a conèixer la Costa Daurada com una opció vacacional per als seus habitants. Tampoc no ha faltat la visita a FITUR, la Fira Internacional de Turisme que té lloc a Madrid.

Pel que fa als mercats irlandès i britànic, també es van visitar les fires Holiday World Show Belfast, del 18 al 20 de gener, i Holiday World Show Dublin, del 25 al 27 de gener. A més, s'ha assistit, amb estand propi, a una de les principals fires turístiques d'Irlanda, The Holiday Show, a Limerick, els dies 16 i 17 de febrer, pel qual van passar unes 10 mil persones. Carnicer explica que "l’irlandès és un mercat que estem treballant fa anys i veiem com la feina dóna bons resultats, tenint en compte que al 2018 va tenir un creixement del 8% a la Costa Daurada".

Promoció a França

Per donar a conèixer la Costa Daurada a França, durant el mes de gener s'ha assistit amb un estand propi a les fires Salon
International Tourisme & Loisirs
de Nantes (França), del 25 al 27, per on cada any passen més de 25.000 visitants, i al Salon
International Tourisme & Loisirs
de Rennes, de l'1 al 3 de febrer. "Aquestes són unes fires amb molt d’interès per al públic campista, així doncs, és molt important la nostra presència per assessorar i donar a conèixer els nostres càmpings, sens dubte, els millors d'Europa", conclou Carnicer.

Accions amb el mercat rus i alemany

Al mercat rus, un dels més importants de la zona, també s'hi ha fet promoció, en aquest cas, dirigida als agents de viatges. Així, a través d'una plataforma on-line s'ha presentat un webinar on hi han participat més de 400 agents de viatge russos. I, pel que fa al mercat alemany també s'han realitzat diferents accions de col·laboració amb touroperadors, ja sigui a través de publicitat a diversos portals i a les xarxes socials, enviaments de newsletters o publicitant cartells als aparadors de les agències de viatges.

Eduard Farriol, president de la FEHT, valora "molt positivament" tota aquesta gran tasca que s'està fent per promocionar Salou, Cambrils i Vila-seca, la Pineda. Tal com assegura "repetim la presència en algunes fires internacionals on hi assisteixen clients finals, però ho combinem amb accions als touroperadors i agents de viatge, ja que ells són quin ens prescriuen els seus clients".

Properes accions

Carnicer, alhora, ha afirmat que "fins al maig, la FEHT i els Patronats de Turisme, conjuntament, fem un important esforç per ser presents, tant al mercat nacional, com en països com França, Irlanda, Alemanya, Rússia i països de l'Europa de l'Est. Però també desenvolupem moltes accions directes amb empreses turístiques a través d’iniciatives de comarketing, organitzant famtrips a la nostra destinació o patrocinant esdeveniments esportius".

De cara als mesos vinents ja estan previstes moltes altres accions, com són l'assistència a la principal fira turística d'Alemanya, l'ITB que se celebra a Berlín, a la IFTM de París o a la Fira Internacional Travel Show de Varsòvia (Polònia). A més, també hi ha planificats diversos roadshows per diferents ciutats de Rússia, Ucraïna i d'Alemanya, i alguns workshops per a professionals a Bilbao, Madrid i d'altres ciutats espanyoles on se'ls presenta tota l'oferta d'allotjaments i activitats de les poblacions del centre de la Costa Daurada.

Les diferents accions de promoció s'emmarquen dins del pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca i l'empresa PortAventura World, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins la FEHT. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori; així com per dinamitzar i reforçar el coneixement de la destinació.

Comenta aquest article