Mobilitat
La Generalitat encarrega a FGC la redacció dels estudis del tren-tramvia del Camp de Tarragona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, es va reunir amb els govern municipals de Tarragona, Reus, Cambrils, Vila-seca i Salou per explicar que s'ha encarregat tres estudis per implantar aquest sistema de transport
El passat divendres, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet es va reunir amb els governs municipals de Tarragona, Reus, Vila-seca, Salou i Cambrils, per "aprofundir en el desenvolupament del sistema de tren-tramvia i posar al dia la part catalana del pacte per a les infraestructures". Durant la trobada, el conseller va explicar que el Departament ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) l’impuls de tres estudis per implantar aquest sistema de transport públic: l’estudi informatiu, l'estudi d'impacte ambiental i el pla especial d’infraestructura ferroviària "que han de permetre implantar aquest tren-tram".
Calvet va exposar que aquest projecte es vol portar a terme "amb perfecta seqüència amb el desmantellament i integració urbana de l’actual via de la costa, a partir de l’entrada en funcionament de la variant en velocitat alta entre Vandellòs i el nus de Vila-seca, que està pràcticament a punt però no acaba d’entrar en servei". Cal "establir un bon sistema de transport ferroviari" i que els calendaris de les actuacions de totes les administracions "vagin compassats". Per al desenvolupament d’aquesta actuació, "hem fet reunions a la part catalana, que recullen l’esperit del pacte per a les infraestructures del Camp de Tarragona", entre la Generalitat i el territori. És en aquest context, que el conseller va explicar que "hem demanat reiteradament" la celebració d’una cimera amb l’Estat i, si bé "veiem voluntat per part del Ministeri, encara no tenim data, però esperem que es pugui celebrar al llarg de les pròximes setmanes".
"Variant al nord de Tarragona per al transport de mercaderies perquè aquestes passin per fora de les ciutats"
El titular de Territori va dir que des del Govern també s’ha manifestat a l’Estat "la necessitat d’estudiar una variant al nord de Tarragona per al transport de mercaderies perquè aquestes passin per fora de les ciutats, ja que sinó ens trobaríem amb la perversió de tenir els passatgers passant per fora les ciutats i les mercaderies per dins". Es tracta doncs de millorar tant el transport de viatgers com el de mercaderies i "poder desplegar-los en plenitud".
Finalment, el conseller Calvet va dir que "a vegades tenim la sensació que a l’Estat li fa mandra tot el que té a veure amb Catalunya, amb altres temes d’infraestructures ens ha passat el mateix, fins al punt que en moltes ocasions demanem que ens facin una encomana de gestió per a poder-les desenvolupar". I va afegir que a Catalunya"necessitem saber de quina manera l’Estat està afrontant el projecte de desmantellament que acaba d’adjudicar, la taula única". D’aquí la necessitat d’una cimera ja que serà en aquesta on, segons el conseller, "podrem conduir aquest projecte cap a una integració que permeti encabir el projecte de desmantellament i lligar-lo amb el sistema de transport públic de tren-tram". La voluntat del Govern és "fer casar els calendaris del compliment de la Declaració d'Impacte Ambiental i l'habilitació d'un bon sistema de transport públic al Camp de Tarragona".