Informació general

Turisme

La desestacionalització del turisme a la Costa Daurada, un dels objectius del Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022

L’objectiu principal de la Generalitat és posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món i, al mateix temps, ajudar el sector a fer un màrqueting d’alta eficàcia

Per Redacció

Imatge de la presentació del Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022, ahir, a Reus
Imatge de la presentació del Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022, ahir, a Reus | Cedida

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, va presentar ahir a Reus el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022, acompanyat del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer. A l’acte hi van assistir més de seixanta professionals d’empreses i entitats del sector turístic de la marca turística Costa Daurada. Els assistents van poder conèixer de la mà del director de l’ACT els principals reptes que planteja el Pla pel que fa a la promoció turística del nostre territori.

L’objectiu principal de la Generalitat és posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món i, al mateix temps, ajudar el sector a fer un màrqueting d’alta eficàcia. Aquest Pla de màrqueting marca els reptes de l’ACT pels propers quatre anys així com l’estratègia i accions per a la promoció turística de Catalunya a l’exterior. Es tracta d’un document concretat de forma conjunta amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat, que permetrà que l’ACT segueixi sent no només pionera sinó que també excel·leixi en la tasca diària de promoció del nostre país a nivell turístic.

"Desconcentració, Desestacionalització i Diversificació"

David Font va explicar que "a Catalunya tenim una gran concentració turística a la franja litoral i durant els quatre mesos d’estiu. Un dels reptes del pla de màrqueting és ampliar la temporada amb molts mesos d’activitat turística". En aquest sentit Font va detallar la iniciativa del Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022 que impulsa la creació de nous productes anomenats 4D. El director de l’ACT va ressaltar que són propostes que "contribueixin a la Desconcentració, la Desestacionalització, la Diversificació i suposen l’increment augment de la Despesa".  

Per la seva banda, Martí Carnicer va destacar que "aquest pla és un instrument que respon a una estratègia conjunta, fruit del consens i del treball del sector públic i privat del món del turisme a Catalunya i, naturalment, de la Costa Daurada".

El nou Pla presenta una vintena d’iniciatives que s’han de posar en marxa, orientades a resultats. En destaquen:

  • Nous productes anomenats 4D, que contribueixin a la Desconcentració, la ja mencionada Desestacionalització, la Diversificació i l’augment de la Despesa.
  • Oferir més experiències fora de la temporada alta.
  • Generar una comunicació integrada de màrqueting per no dispersar esforços.
  • Desenvolupar una estratègia de màrqueting digital, treballant intensament amb el web i les xarxes socials.
  • Aprofitar al màxim l’actiu que són els Centres de Promoció Turística de Catalunya.
  • Implementació del nou sistema de marques.
  • Redefinir els serveis que ofereix l’ACT al sector privat i enfortir les relacions amb els patronats de Turisme de les diputacions i de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Creació de la marca Grand Tour de Catalunya (GTC), un itinerari que recorrerà Catalunya per esdevenir una excel·lent oportunitat de descoberta del territori en 5-10 dies amb serveis d’alta qualitat i una atenció personalitzada.

Aquest nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya marca com a objectius per al 2022 incrementar un 9% els viatges dels turistes durant els mesos de març, abril, maig i octubre; augmentar la despesa mitjana per turista i dia; i pel que fa a la desconcentració territorial, incrementar un 11% el nombre de viatgers que s’allotgen en establiments turístics fora de la costa. També es tracta d’augmentar el reconeixement de la marca Catalunya així com consolidar la nostra destinació turística com una de les tres primeres de la Mediterrània tot aplicant una estratègia de creixement responsable i sostenible.

Comenta aquest article