Turisme
La Costa Daurada es promociona davant de més de 200 agents de viatge a Bilbao i Madrid
Els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada –Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb PortAventura World i la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT)– van presentar a Bilbao (21 de març) i a Madrid (28 de març), l'oferta turística i les novetats de la Costa Daurada per a la temporada 2019.
Amb un interessant workshop, uns 70 agents de viatge de Bilbao i uns 150 de Madrid van poder descobrir la Costa Daurada mitjançant la realitat virtual. En aquests vídeos 360° experiencials es van mostrar algunes de les múltiples activitats esportives que es poden practicar a Salou, Cambrils i Vila-seca, la Pineda com, per exemple: el running, passejar en bicicleta, ioga a la platja, pàdel surf, bàsquet, vòlei platja... A més, representants de les diferents empreses turístiques de Salou, Cambrils i Vila-seca, la Pineda, juntament amb els responsables dels Patronats de Turisme van informar sobre l'àmplia i modernitzada oferta d'allotjament disponible, les múltiples activitats lúdiques, esportives, gastronòmiques i familiars que es duen a terme a la Costa Daurada i que poden ser d'interès per als turistes de la Comunitat de Madrid i Euskadi. Per amenitzar l'esdeveniment, ballarins polinesis de PortAventura World van fer un espectacle com el que es pot veure al parc temàtic més visitat d'Espanya.
Showcooking de la mà del xef cambrilenc Arnau Bosch
Durant els esdeveniments celebrats, també s'ha donat a conèixer la rica gastronomia de la zona. Així, s'ha realitzat un showcooking en directe. En el cas de Bilbao va ser elaborat pel xef Arnau Bosch, del Restaurant Can Bosch de Cambrils, que, ininterrompudament des de 1984, aconsegueix una Estrella Michelin. En el cas de Madrid, el showcooking va anar a càrrec de Diego Campos del Restaurant Rincón de Diego de Cambrils, també reconegut amb una Estrella Michelin. El vi del Priorat també va tenir un paper protagonista amb un tast ofert pel celler Clos Galena, en la qual es va poder provar el famós "Formiga de Vellut", un dels tres vins que es van servir al banquet dels Premis Nobel 2017, celebrat a Estocolm (Suècia).
Mercè Dalmau, regidora de turisme de l'Ajuntament de Cambrils, una de les destinacions participants al workshop, va manifestar que "any rere any, són milers els visitants d'Euskadi i de Madrid que ens visiten. Es tracta de mercats molt fidels a la nostra zona i hem vingut per explicar les novetats". Dalmau, a més, va afegir que "tots dos són mercats importants per a la Costa Daurada i creiem que és interessant donar a conèixer les novetats que els podem oferir i reforçar el nostre posicionament com una destinació de turisme familiar i esportiu a través d'aquest tipus d'esdeveniments promocionals".
Novetats 2019
Durant els workshops, representants de les destinacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, la Pineda van explicar el potencial de les seves poblacions i les característiques diferencials i úniques que ofereix la Costa Daurada. A més, els representants del sector empresarial s'han encarregat de descriure la seva àmplia oferta, les inversions realitzades i les novetats per a la present temporada. Un dels principals atractius és la creació de diverses rutes de ciclisme i running -de tots els nivells- per als amants d'aquests esports. Aquestes propostes es poden consultar al nou web costadaurada.bike
Les empreses que van participar a les presentacions han estat les cadenes hoteleres amb allotjaments a la zona com: Oh!tels, Estival Group, Grupo Reside, Sol Port Cambrils, 4R Hotels, Hotel Regente Aragón, Mercure Hotels, Hotel Olympus Palace, Best Hotels, Med Playa, a més de l'empresa de lloguer d'apartaments turístics, Rentalmar. També ha estat present PortAventura World, el parc temàtic més visitat d'Espanya; Aquopolis Costa Daurada, el parc aquàtic de la Pineda; l'Estació Nàutica Costa Daurada, que compta amb sis ports esportius amb tots els serveis, i el Parc Samà, un jardí històric declarat Bé d'Interès Cultural, al terme municipal de Cambrils.
Aquesta acció de promoció s'emmarca dins del pla de promoció turística de la Costa Daurada signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils i Vila- seca conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins de la FEHT i PortAventura World. Es tracta d'una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l'impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori.