Serveis
Comaigua s'alia amb Creu Roja per fomentar la factura digital
Comaigua –empresa gestora del cicle integral de l’aigua–, ha llançat una campanya per animar els seus usuaris a passar-se a la factura digital i contribuir així a reduir el consum de paper i la producció de residus. L’usuari no només podrà rebre les factures de forma digital, sinó que a través del correu electrònic també li podrà arribar la resta de correspondència relativa al servei. D’aquesta manera, a més, la comunicació és més efectiva i immediata.
Sota el lema “Cada gest, sostenible”, Comaigua ha elaborat una campanya que posa el focus en la sostenibilitat mediambiental i social. D’una banda, la companyia promou reduir el consum de paper i disminuir la generació de residus, la qual cosa té un impacte directe en la sostenibilitat del planeta. De l’altra, Comaigua destinarà l’estalvi que suposa deixar d’enviar aquesta correspondència a una causa social: el Programa de Pobresa Energètica de Creu Roja. Amb aquesta col·laboració amb Creu Roja, Comaigua vol reforçar el seu compromís amb garantir l’accés a l’aigua a la població vulnerable. La companyia va destinar 35.000 euros l’any 2018 al fons social dels municipis on opera (Cambrils, Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Castellvell del Camp, les Borges del Camp, la Selva del Camp, Vinyols i els Arcs, Riudecanyes i Albiol), que gestiona conjuntament amb els serveis socials de cada ajuntament, de forma que 358 llars en situació de vulnerabilitat econòmica van pagar zero euros pel seu servei d’aigua.
Per tal de facilitar el tràmit als seus usuaris, Comaigua ha posat en marxa el lloc web www.holafacturadigital.com/comaigua/, des d’on es pot omplir un senzill formulari.
Amb la campanya “Els boscos, vius. I la correspondència, digital”, Comaigua espera assolir un increment significatiu dels usuaris que es passen a la factura electrònica i, d’aquesta manera, fer entre tots i totes un gest important per a la sostenibilitat del planeta.
Actualment, el 27% dels titulars d’un contracte amb la companyia subministradora d’aigua ja han fet el pas a la factura digital i l’objectiu d’aquesta campanya és aconseguir un mínim de 1.000 noves altes.
Amb la finalitat de fer realitat la sostenibilitat mediambiental i desenvolupar un major compromís social amb els col·lectius més vulnerables, COMAIGUA va elaborar un pla estratègic de desenvolupament sostenible, el REwater Global Plan (2017-2021), un full de ruta que li permetrà avançar donant resposta a la seva responsabilitat ambiental, social i econòmica com a empresa. Mitjançant aquest pla, la companyia ha establert compromisos ferms i quantificables adreçats a reforçar el model d’economia circular i de sostenibilitat ambiental, social i econòmica en tota la seva activitat.
El Programa de pobresa energètica de la Creu Roja
La pobresa energètica és un fenomen a l’alça a Catalunya. Actualment afecta el 10% de la població, xifra que s’ha duplicat des de 2008, segons alerten l’Aliança contra la Pobresa Energètica i la Taula d’entitats del Tercer Sector Social.
L’indicador de pobresa energètica de l’Observatori de la Creu Roja ha augmentat gairebé 40 punts en 7 anys, passant del 42% el 2011 al 79,3% el 2018. De fet, la Creu Roja a Catalunya ha atès el 2018 més de 760 persones afectades per la pobresa energètica i hi ha destinat més de 150.000 euros per donar-hi una atenció integral més enllà del pagament de factures. D’aquesta manera, s’han dut a terme activitats de dignificació de les condicions de vida, com ara arranjaments de les llars, o accions preventives a través de tallers de sensibilització i conscienciació per l’estalvi en els consums. També s’han fet acompanyaments de persones en risc d’exclusió social en els tràmits per la sol·licitud de bonificacions d’aigua, per exemple, a banda de la revisió de contractes i millora de les condicions.