Informació general

Turisme

Cambrils se sumarà, per segon any consecutiu, a l'acció promocional de turisme familiar «Catalunya, Hola Família!»

Per Redacció

Cadascuna de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori; a Cambrils és la Farnaca
Cadascuna de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori; a Cambrils és la Farnaca | Cedida

Set destinacions tarragonines acreditades amb les marques “Natura i Muntanya en Família” o “Platja en Família” de l’Agència Catalana de Turisme (ACT): Calafell, El Vendrell, Vila-seca i la Pineda Platja, Salou, Cambrils, Muntanyes de Prades i Els Ports participen enguany al “Catalunya, Hola Família!”, la gran acció promocional del turisme familiar que tindrà lloc el cap de setmana del 7 al 9 de juny. Ahir al matí tenia lloc la roda de premsa de presentació a Tarragona.

Durant aquests dies, 25 destinacions turístiques i 120 empreses d’arreu de Catalunya participen en aquesta iniciativa i han programat prop de 200 activitats pensades especialment per gaudir en família. Concretament, a les comarques de Tarragona, en tindran lloc prop de 70. Pel que fa a les empreses –tant allotjaments com empreses d’activitats–, a les set destinacions de terres tarragonines hi participen 33. Els allotjaments ofereixen dues nits al preu d’una (divendres i dissabte) per incentivar les reserves de les famílies durant aquest cap de setmana. Pel que fa a les activitats programades per a aquest cap de setmana, seran gratuïtes o bé amb descomptes del 50%.

25 destinacions arreu de Catalunya

Les 25 destinacions participants estan certificades per l'ACT amb les marques "Platja en Família" i "Natura i Muntanya en Família". Les destinacions de costa on planificar aquest cap de setmana especial són Blanes, Calella, Calafell, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú. Pel que fa a les destinacions de natura i muntanya, participen en aquest cap de setmana familiar: Vall de Boí, Valls d'Àneu, Pirineus-Noguera Pallaresa (que ho fa per primer cop), Berga, Vall d'en Bas-Les Preses, Muntanyes de Prades i Els Ports.

Sis instal·lacions certificades

En la iniciativa també participen 6 instal·lacions certificades amb la marca “Equipament familiar”: Zoo del Pirineu, Centre Gaudí de Reus, l’estació de muntanya Vall de Núria, L’Aquàrium de Barcelona, Illa Fantasia i Catalunya en Miniatura. Aquesta marca està pensada per a tots els equipaments turístics singulars de costa o d’interior com ara parcs aquàtics, estacions d’esquí o parcs d’atraccions, entre d’altres, que vulguin certificar-se i especialitzar-se en Turisme Familiar. Aquests equipaments es troben ubicats fora de l’àmbit de destinacions ja certificades per les marques Platja en Família i Natura i Muntanya en Família.

Al web catalunya.com es pot consultar tota la informació sobre el “Catalunya, Hola Família!” (destinacions participants, programació d’activitats, app...). L’any passat, en la primera edició del Catalunya, Hola Família! van participar 12.000 nens i nenes amb les seves famílies. L’acció compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme de la Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.

App per “caçar” éssers màgics

Amb el tema escollit “Viu una experiència de llegenda”, el “Catalunya Hola Família!” vol fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, l’app “Llegendes en família” permetrà a les famílies buscar i “caçar” els éssers màgics creats per a l’ocasió que s’amagaran en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes certificades.

Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cadascuna de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori. A Tarragona, les famílies poden “caçar”: Imilke, la dama ibera de Calafell; la Farnaca de Cambrils; les donzelles de Vila-seca i la Pineda Platja; el Drac Caramot d’El Vendrell; la Serena d’Els Ports; el Nen de Muntanyes de Prades i el vell pirata Dragut de Salou.

A través d’aquesta app també es pot consultar la informació sobre les 200 activitats programades. L’any passat, l’app va tenir més de 1.500 descàrregues i més de 4.000 obertures. El rati durant el moment de màxim ús va ser de 3/4 obertures per minut i la valoració de l’app va obtenir un 4,6 (sobre 5).

La importància del turisme familiar

El 31,9% del turisme que ve a Catalunya és familiar, xifra que arriba al 45% durant els mesos d’estiu. El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant en l’àmbit nacional com internacional.

Viatjar a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent. Els francesos i belgues són els mercats internacionals que més turisme familiar aporten a Catalunya (67,4%), amb el 37% i el 30,4% respectivament. Segons les dades amb què treballa l’Agència Catalana de Turisme, el turisme familiar genera prop de 4.000 milions d’euros (2017).

Patrick Torrent, director executiu de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i Cristina Llagostera, brand manager de turisme familiar de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), a la trobada informativa d’ahir a Tarragona
 

 

L’Apunt

Marques de turisme familiar de l’Agència Catalana de Turisme

“Natura i Muntanya en Família”, “Platja en Família” i “Equipament Familiar” són les marques d’especialització en turisme familiar que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT). Pel que fa a les dues primeres marques, s’atorguen a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta d’un projecte de col·laboració publico-privada, ja que els serveis s’ofereixen tant per part d’instal·lacions i equipaments públics com per empreses turístiques privades de la destinació. Les destinacions certificades amb aquestes marques destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament pensat pel client familiar.

Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquestes marques han de complir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar, com a mínim, amb un recurs natural. A més, una part dels seus establiments ha de disposar de mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.

Comenta aquest article