Societat

Ensenyament

Solidaritat i integració a través de l'esport

Per Berta Ruiz

Foto de grup de l'equip Nàstic Genuine i alumnes del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer
Foto de grup de l'equip Nàstic Genuine i alumnes del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer | Berta Ruiz

El pati de l'edifici de La Salle va acollir, ahir a la tarda, el darrer acte solidari promogut pels alumnes de quart d'ESO del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer dins dels seus projectes APS (Aprenentatge i Servei). En aquesta ocasió es va organitzar una activitats solidària, esportiva i integradora amb l'objectiu recaptar fons per a l'ONG Proide i el seu projecte de beques educatives per als nens de Madagascar. Durant tota la tarda –en col·laboració amb les activitats extraescolars del centre– es va organitzar una gimcana d'esports i també es va disputar un partit amistós entre l'equip Nàstic Genuine –format per joves amb discapacitat intel·lectual– i un grup d'alumnes de 1r, 2n i 3r d'ESO del centre, fomentant l'esport no competitiu i la integració. La jornada va seguir amb un berenar per a tots els participants i un sorteig de productes.

Un moment del partit entre el Nàstic Genuine i alumnes del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer

Una desena de projectes d'Aprenentatge i Servei

Amb el d'ahir es posava el punt i final als projectes d'Aprenentatge i Servei que al llarg del curs han promogut els alumnes de quart d'ESO i que han anat culminant aquestes darreres setmanes. Enguany s'han fet una desena de projectes de diferents àmbits: un projecte amb els pallassos Pallapupes; un altre en col·laboració amb l'AFANOC (contra el càncer infantil); un altre contra la leucèmia i en favor de la Fundació Josep Carreras; un altre amb la Protectora d'animals Baix Camp de Reus; un altre amb la residència d'avis Baix Camp i el centre Obert (SADI); un altre sobre el medi ambient i el consum responsable; un altre en favor de Càritas; un projecte de col·laboració amb la Marató de Sang del Banc de Sang i Teixits; un d'accessibilitat amb l'ONCE i, un altre de jocs tradicionals amb alumnes d'Educació Infantil.

Aquests projectes d'Aprenentatge i Servei fomenten una part d'investigació, una part d'aprenentatge i una altra part de servei a la comunitat, a nivell cívic i solidari. Els professors que coordinen aquestes activitats són Paco Polo, Maria Vives i Maria Rosa Magrinyà.

Comenta aquest article