Informació general

Els consumidors cambrilencs disposen d’una oficina municipal d’informació

Per Èlia Bellmunt

Agustí Pastor és el responsable de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor

Cambrils compta des del 15 de març, dia mundial del consumidor, amb una oficina municipal d’informació al consumidor (OMIC). L’OMIC depèn de la Regidoria de Participació Ciutadana, que ha signat un conveni amb la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC) per tal que aquesta es faci càrrec de l’OMIC durant el 2005. El cost d’aquest servei és de 14.000 euros anuals i consisteix en la contractació de dotze hores setmanals, vuit de les quals destinades a l’atenció personalitzada del consumidor i quatre a treball intern. Salvador Matas –regidor de Participació Ciutadana–, Francesc Martínez –president de la UCC– i Agustí Pastor –responsable de l’OMIC– van presentar aquest nou servei municipal el passat 14 de març en roda de premsa.

Informació al consumidor

L’OMIC està oberta, provisionalment, al Centre Cultural i Ocupacional els matins dels dimarts i dijous, de les nou a la una, i les tardes del dimarts de les tres a les cinc a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), on es preveu ubicar-la definitivament quan estiguin acabades les obres d’ampliació. El consumidor també pot adreçar-se a l’OMIC a través del número de telèfon general de l’Ajuntament (977 79 45 79) o a través del correu electrònic de l’OMIC <omic@cambrils.org>.

L’OMIC

Les funcions de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor són informar, orientar, assessorar, tramitar denúncies i reclamacions i mediar entre les parts. Alhora, l’OMIC també realitza tasques de prevenció, difusió, conscienciació i aprenentatge en el consum per donar a conèixer els drets del consumidor. Agustí Pastor, responsable de l’OMIC, alerta: “els consumidors han d’utilitzar l’OMIC com una eina d’informació, abans de comprar, més que no pas com una eina de reclamació”.

Comenta aquest article