Els consumidors cambrilencs disposen duna oficina municipal dinformació
Agustí Pastor és el responsable de lOficina Municipal dInformació al Consumidor |
Cambrils compta des del 15 de març, dia mundial del consumidor, amb una oficina municipal dinformació al consumidor (OMIC). LOMIC depèn de la Regidoria de Participació Ciutadana, que ha signat un conveni amb la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC) per tal que aquesta es faci càrrec de lOMIC durant el 2005. El cost daquest servei és de 14.000 euros anuals i consisteix en la contractació de dotze hores setmanals, vuit de les quals destinades a latenció personalitzada del consumidor i quatre a treball intern. Salvador Matas regidor de Participació Ciutadana, Francesc Martínez president de la UCC i Agustí Pastor responsable de lOMIC van presentar aquest nou servei municipal el passat 14 de març en roda de premsa.
Informació al consumidor
LOMIC està oberta, provisionalment, al Centre Cultural i Ocupacional els matins dels dimarts i dijous, de les nou a la una, i les tardes del dimarts de les tres a les cinc a lOficina dAtenció Ciutadana (OAC), on es preveu ubicar-la definitivament quan estiguin acabades les obres dampliació. El consumidor també pot adreçar-se a lOMIC a través del número de telèfon general de lAjuntament (977 79 45 79) o a través del correu electrònic de lOMIC <omic@cambrils.org>.
LOMIC
Les funcions de lOficina Municipal dInformació al Consumidor són informar, orientar, assessorar, tramitar denúncies i reclamacions i mediar entre les parts. Alhora, lOMIC també realitza tasques de prevenció, difusió, conscienciació i aprenentatge en el consum per donar a conèixer els drets del consumidor. Agustí Pastor, responsable de lOMIC, alerta: els consumidors han dutilitzar lOMIC com una eina dinformació, abans de comprar, més que no pas com una eina de reclamació.