Turisme
Agents de viatges i periodistes francesos visiten Cambrils en el marc de la promoció territorial Costa Daurada Life
Una vuitantena de professionals del turisme i diversos periodistes procedents de França han viscut durant tres dies -del 18 al 20 de setembre- el Costa Daurada Life. Es tracta d'un famtrip innovador amb experiències úniques, tant des del punt de vista d’oci i cultura, com lúdic, gastronòmic i paisatgístic per gaudir en primera persona de tota l'oferta turística de la Costa Daurada. Aquest programa ha estat organitzat per la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) i els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils i Vila-seca dins el pla de promoció turística de la Costa Daurada i, especialment, dels municipis del centre, Salou, Cambrils i Vila-seca. Alhora, el Costa Daurada Life ha comptat amb la col·laboració de l'oficina que l'Agència Catalana de Turisme té a París. El principal objectiu del programa ha estat que els agents de viatges i periodistes coneguin la destinació.
Visita a Cambrils
El Costa Daurada Life va començar aquest passat dimecres, 18 de setembre, al matí amb la recepció de tots els participants a l'Hotel Gran Palas de La Pineda per part del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. L’acte de benvinguda va donar pas a la sortida organitzada a PortAventura World, amb visita a Ferrari Land. La tarda va estar protagonitzada per les experiències paisatgístiques que ofereixen Siurana i Poblet, que van comptar amb unes visites guiades. A la nit, el Club Nàutic de Salou va ser l’escenari que va acollir el sopar de benvinguda, presidit per l'Alcalde de Salou, Pere Granados. Després de sopar, els agents de viatges i periodistes van poder gaudir de l’espectacle de llum, aigua, so i color de les fonts cibernètiques del Passeig Jaume I de Salou i descobrir la tradició del correfoc.
Dijous al matí, les sales de convencions de l’Hotel Gran Palas van acollir un workshop en el qual van participar una trentena d'empreses turístiques del sector hoteler, càmpings i apartaments, així com del sector de la nàutica i de l’oci. Aquestes empreses van explicar la seva oferta, productes i serveis als participants al Costa Daurada Life. El mateix dia, va incloure una visita al Càmping & Resort Sangulí Salou, reconegut com a millor càmping d’Europa durant els dos darrers anys.
Al migdia, Cambrils va ser la localitat que va acollir el grup amb una recepció presidida per l’alcaldessa, Camí Mendoza en un dinar que es va fer al restaurant del Club Nàutic de Cambrils. A Cambrils, els agents de viatge i els periodistes francesos van poder passejar pel port i fer una visita al recinte del Parc Samà. El programa de dijous es va completar amb una visita guiada als monuments declarats Patrimoni Mundial a la Tàrraco Romana i també amb una ruta pel modernisme de Reus.
El darrer dia d’aquest famtrip ha estat protagonitzat per un creuer per la Costa Daurada, on els professionals del turisme de França han pogut veure des d’una altra perspectiva les localitats de Salou, Cambrils i Vila-seca. Després d'això es van desplaçar a Vila-seca on van fer una visita guiada pel centre històric i un dinar al Castell amb la presència de l'alcalde Pere Segura.
El Costa Daurada Life s’emmarca dins del pla de promoció turística de la Costa Daurada signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins de la FEHT i PortAventura World. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts procedents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori.