Informació general

El Servei Català del Trànsit col·locarà 6 nous radars fixos en les carreteres més conflictives del Camp de Tarragona

Per Judit Pinazo



D'esquerra a dreta Eusebi Olmo, Xavier Sabaté i Agustí Migó, ahir en roda de premsa a la delegació del Govern a Tarragona
Ahir al matí el delegat del Govern de Tarragona -Xavier Sabaté-, acompanyat del responsable dels Servei Territorial de Trànsit -Eusebi del Olmo- i l'Inspector en Cap de l'Àrea Regional de Trànsit -Agustí Migó- van presentar, a la seu de la delegació del Govern de Tarragona les dades de sinistralitat viària al Camp de Tarragona durant l'any 2006. Una de les dades més destacables i alhora positives és que enguany s'ha aconseguit un mínim històric en el nombre de morts en accident de trànsit, que s'ha reduït en un 8,77%. Mentre l'any 2005 van morir 57 persones en els 51 accidents registrats en les vies interurbanes del Camp de Tarragona, l'any passat van morir 52 persones en els 47 accidents registrats.

Aquesta reducció, tal i com va explicar ahir el delegat del Govern, Xavier Sabaté, segueix la tendència que hi ha hagut en els últims anys de disminució de les víctimes mortals en accident de trànsit al Camp de Tarragona "l'objectiu de la Generalitat és seguir amb aquesta tendència a la baixa i aconseguir que de cara l'any 2010 el nombre de morts a les carreteres de la província disminueixi fins al 50%".

Sabaté va voler destacar la importància d'aquesta disminució del nombre de morts en les carreteres, tenint en compte que el Camp de Tarragona compta amb dues vies, l'N-340 i l'AP-7, molt transitades i que cada cop són més els vehicles que circulen per les carreteres de la demarcació.

Més radars

Tot i la disminució del nombre de morts en les carreteres una de les principals causes de mortalitat continua sent l'excés de velocitat, seguit de les distraccions, el consum d'alcohol i les drogues. Per tal d'evitar els excessos de velocitat, durant l'any 2007 entraran en funcionament al Camp de Tarragona 6 nous radars fixos, que se sumaran als 14 ja existents a la xarxa viària tarragonina. Tot i que encara es desconeix la col·locació exacta dels aparells, segurament aquests s'ubiquin en els trams on es pot agafar més velocitat, molts d'ells ubicats a l'N-340 i l'AP-7 . Segons Agustí Migó, la col·locació de radars i la sanció per excés de velocitat és la manera més eficaç d'aconseguir resultats positius en poc temps.

L'N-340 i l'AP-7, els punts negres

Pel que fa als trams més conflictius, segons dades facilitades per la Delegació Territorial del Govern a Tarragona, encapçala la llista l'N-340, on durant l'any 2006 s'han produït un total de 13 accidents amb un total de 15 víctimes mortals. Segons Migó són molts els punts conflictius que hi ha en aquesta via, un d'ells el tram que va des del Coll de Balaguer, a l'Hospitalet de l'Infant fins a Cambrils. Un exemple és l'encreuament de l'N-340  amb la carretera de Montbrió al seu pas per Cambrils o el pas de vianants de l'N-340 al capdamunt de l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer. En el segon lloc de la llista, de punts de major sinistralitat, hi ha l'AP-7 amb un total de 7 accident i 9 víctimes mortals durant el 2006.

Les causes de sinistralitat en punts com l'N-340 i l'AP-7 són vàries. A banda de l'excés de velocitat per part dels conductors, també hi influeix que són vies on hi circulen molts vehicles i de diferents tipologies. Per altra banda, Migó assenyalava que hi ha alguns trams que estan en força mal estat i que les obres de millora, per exemple de l'N-340 ajudaran a reduir el nombre d'accidents.








Comenta aquest article