Informació general

Cambrils, Salou, Vila-seca i Reus creuen que l'arribada de l'AVE augmentarà les possibilitats turístiques de la zona

Per Judit Pinazo



D'esquerra a dreta Alberto del Hierro, Josep Moretó, Josep Grasset  i Anna López, ahir al matí a Reus
Ahir al matí els regidors de Turisme de Salou -Alberto del Hierro-, de Reus -Josep Moretó-, de Vila-seca -Josep Grasset- i de Cambrils -Anna López- van presentar el programa d'actuacions conjuntes de la marca turística Costa Daurada per a aquest any 2007. La presentació, que es va fer a l'Hotel Gaudí de Reus, es realitza un any després que els alcaldes dels quatre municipis signessin a Cambrils un conveni de col·laboració per tal de tirar endavant accions de promoció conjunta. L'objectiu del conveni era promocionar de forma conjunta els atractius del quatre municipis, cadascun amb les seves particularitats, per tal d'oferir una oferta turística completa; sol i platja, gastronomia, família, modernisme i Gaudí, oci, esports o cultura, entre d'altres.

De les accions dutes a terme conjuntament durant el 2006 destaquen l'estand conjunt a la
Fira Internacional de Turisme de Madrid (FITUR), la presència conjunta en la fira Navartur de Pamplona, la col·laboració en l'organització de la promoció de la Costa Daurada a Madrid i l'edició de material gràfic conjunt, entre d'altres.

Els representants dels quatre municipis van coincidir en expressar que aquest primer any de feina conjunta ha estat molt productiu i que ha ajudat al posicionament de la marca. La destinació familiar, serà la prioritat del turisme cambrilenc, mentre que del Hierro va afirmar que Salou enguany aposta pel turisme gastronòmic i Reus pel turisme cultural. La centralitat de la Costa Daurada, l'oferta cultural i l'oferta d'oci completen les principals característiques de la marca.

Objectius pel 2007

Els quatre municipis que formen part de la marca Costa Daurada han augmentat per aquest 2007 les accions promocionals conjuntes. Per tal de dur-ho a terme, també s'ha augmentat el pressupost que segons el regidor salouenc, Alberto del Hierro està al voltant dels 100.000 euros, una xifra un 5% superior a la inversió feta l'any passat. Una de les principals actuacions que es duran a terme és la participació conjunta en fires, tan a nivell nacional com internacional durant tot l'any. Entre elles destaquen FITUR,  aquest mes de gener, la Holiday World de Dublin, la World Travel Market de Londres o el Saló Internacional del Turisme de Catalunya (SITC) a Barcelona.

S'editarà material informatiu conjunt, que enguany estrena logo i eslògan, que es presentarà a FITUR a finals de mes. L'eslògan "Tot a només un pas" és el que s'ha triat per transmetre les possibilitats turístiques que ofereix cada municipi i la proximitat que hi ha entre ells. Per altra banda, amb la posada en marxa de l'estació de l'AVE a Tarragona, explicava Grasset, l'eslògan encara va més enllà, ja que s'espera que amb la millora de les comunicacions arribin molts més turistes. En la presentació d'ahir també es va destacar la necessitat de millorar les comunicacions aèries amb la Costa Daurada i millorar-ne els accessos, com per exemple, amb l'ampliació del tercer carril de l'AP-7, apuntava Grasset.

Durant aquest 2007, tal i com explicava Anna López, també està previst editar una Guia d'Activitats conjunta, on de forma resumida explicaran les principals activitats de cada municipi.

Per altra banda, els quatre municipis editaran conjuntament material de promoció i marxandatge i invertiran en publicitat en mitjans turístics destinats a professionals i mitjans destinats al públic final.

Ampliar la marca Costa Daurada

En la presentació d'ahir es va parlar també de l'ampliació de municipis que conformen actualment la marca Costa Daurada. Alberto del Hierro apuntava en una de les seves intervencions que "no m'importaria que entressin a formar part de la marca altres municipis, com per exemple Tarragona". Per la seva banda el regidor reusenc es va mostrar també molt obert a aquesta possibilitat. Segons Anna López, la ciutat de Tarragona compta ja amb prou nom per promocionar-se a nivell individual i va destacar que per això era tan important que els municipis de la costa s'unissin per promocionar-se. Per la seva banda, Grasset, opina que "com més millor" però va puntualitzar que quan es va iniciar el procés d'unió dels quatre municipis per a la promoció del territori, Tarragona, no s'hi va mostrar interessat en cap  moment.




Comenta aquest article