Informació general

Habitatge

L'obertura de l'Oficina Local d'Habitatge està prevista per a principis de desembre

Un cop es posi en marxa aquest servei, a l'edifici del Forn del Tallero se centralitzaran totes les gestions i tramitacions en matèria d'habitatge

Per Berta Ruiz

Imatge de l'edifici del Forn del Tallero que acollirà l'Oficina Local d'Habitatge
Imatge de l'edifici del Forn del Tallero que acollirà l'Oficina Local d'Habitatge | Lluís Rovira i Barenys

L'obertura de l'Oficina Local d'Habitatge a l'edifici del Forn del Tallero sembla estar més a prop. La previsió actual és obrir aquest nou servei a principis del proper mes de desembre –abans de la Festa Major de la Immaculada–. Segons fonts municipals, el personal que es farà càrrec d'aquest servei ja està contractat i en marxa des de la primera setmana d'octubre. El trasllat definitiu a l'edifici es farà properament un cop estiguin a punt els darrers detalls que falten.

Un cop es posi en marxa el servei, a l'edifici del Forn del Tallero se centralitzarà qualsevol tramitació en matèria d'habitatge: tramitació de sol·licituds i la inspecció tècnica d’expedients de cèdules d’habitabilitat; seguiment dels informes tècnics per al coneixement de l’estat d’edificis d’ús residencial i d’habitatges; gestió de sol·licituds d’ajuts a la rehabilitació d’edificis, entre d'altres. L’oficina també s’encarregarà de gestionar les activitats i serveis d’àmbit social, com són la tramitació d’expedients de prestacions de caràcter especial i urgent per al pagament de l’habitatge; la tramitació de prestacions per al pagament de lloguers i programes socials d’habitatge.

Cronologia de la posada en marxa d'aquest servei

Pel que fa a la cronologia de la posada en marxa d'aquest servei, recordem que l'abril de 2018, el ple acordava per unanimitat la creació d'aquesta Oficina Local d'Habitatge i es feia la pertinent sol·licitud a l'Agència de l'Habitatge de Catalunya. Aleshores també es preveia l'elaboració d'un Pla Local d'Habitatge per al període 2018-2021. Aquest Pla hauria de recollir la diagnosi de l'habitatge a Cambrils i el full de ruta a seguir en els propers anys.

El desembre de 2018, l'equip de govern anunciava una partida pressupostària de 200.000 euros que es destinaria a la posada en marxa del nou servei per aquest 2019. També s'anunciava que la ubicació d'aquesta oficina seria a l'edifici del Forn del Tallero, un equipament que va ser rehabilitat en el marc del Pla de Barris. El gener de 2019, l'equip de govern feia un pas més en matèria d'habitatge i formalitzava dos convenis de col·laboració amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya. Uns convenis que reiteraven l'aposta per aquest oficina i per l'ampliació del catàleg de serveis a la ciutadania en aquesta matèria. Amb aquest acord quedava palès el traspàs en la gestió d’activitats i serveis d’àmbit tècnic que fins ara es gestionaven des del Consell Comarcal del Baix Camp cap a l'Oficina Local d'Habitatge de Cambrils.

El ple extraordinari del 24 de maig de 2019, aprovava que l'empresa municipal Ingesòl assumiria la gestió de l'Oficina Local d'Habitatge. "L'oficina del Pla d'Inclusió del departament de Benestar Social de l'Ajuntament serà la interlocutora amb l'empresa municipal i portarà endavant tots els programes i les polítiques municipals en l'àmbit de l'habitatge. Així doncs, tindrem el marc, tindrem l'edifici i tindrem les funcions ben definides per tal de posar-nos a treballar" explica l'aleshores regidor de Benestar Social, Josep M. Vallès. Posteriorment, l’entitat Pública Empresarial Local Ingesòl obria dos processos de selecció de personal per a les vacants de responsable de l’Oficina Local d’Habitatge i d’arquitecte tècnic de l’Oficina Local d’Habitatge.

Comenta aquest article