Esports

Trial

Arriba la segona edició del Trial internacional de motos clàssiques de Cambrils

Les zones més accessibles, pensades perquè el públic pugui gaudir de l’espectacle, seran a l’Ateneu Juvenil i a la desembocadura de la riera d’Alforja

Per Berta Ruiz

Roda de premsa de presentació de la nova edició del Trial de Cambrils. D'esquerra a dreta: Josep M. Vallès, Camí Mendoza, Natàlia Pleguezuelos i Esteve Solana
Roda de premsa de presentació de la nova edició del Trial de Cambrils. D'esquerra a dreta: Josep M. Vallès, Camí Mendoza, Natàlia Pleguezuelos i Esteve Solana | Berta Ruiz

Els propers 7 i 8 de desembre tindrà lloc la segona edició de la nova etapa del trial internacional de motos clàssiques de Cambrils, que tindrà com a escenaris la riera d’Alforja de Cambrils i al barranc de Rifà. Ahir al matí en roda de premsa, l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; la regidora d’Esports, Natàlia Pleguezuelos; el president del MotoClub Cambrils, Josep Maria Vallès, i el secretari, Esteve Solana, van presentar aquest esdeveniment esportiu –puntuable pel campionat provincial–, que tindrà l’epicentre a l’aparcament de l’Ateneu Juvenil.

Els dos dies de Trial Internacional Cambrils arriben després de l’èxit de l’any passat, quan el Motoclub Cambrils i el Motocat van decidir recuperar la prova quasi 30 anys després. Enguany la zona de sortida i els boxes dels equips se situaran al pàrquing de l’Ateneu Juvenil. Les 20 zones, que els pilots hauran de passar sense posar els peus a terra, estaran ubicades al llarg d’un recorregut de 35 quilòmetres per la riera d’Alforja i el barranc de Rifà. Les zones més accessibles, pensades perquè el públic pugui gaudir de l’espectacle, seran a l’Ateneu Juvenil i a la desembocadura de la riera d’Alforja, però les persones interessades en seguir la prova també poden accedir fàcilment, amb cotxe o a peu, a les altres zones pel camí que ressegueix la riera.

La sortida serà a les 10 hores tant dissabte com diumenge i durarà fins a les 13:30 hores aproximadament. L’organització preveu que hi participin entre uns 60 i 80 pilots, dividits en tres nivells (groc, verd i blau). A més, els germans Gelabert oferiran exhibicions duran els dos dies.

Exposició de motos a la Torre del Llimó

A banda de la competició, s’ha organitzat una exposició de motos a la Torre del Llimó i una trentena d’establiments de les tres associacions de comerciants tindran motos de trial instal·lades als aparadors per promocionar l’esdeveniment. A més, com a novetat, el dissabte a la tarda hi haurà una desfilada de pilots encapçalada per la batucada Cop de Cap que farà un recorregut per diversos establiments participants en la campanya.

L’alcaldessa va afirmar que la celebració del trial encaixa amb els espais naturals de Cambrils i l’aposta per desestacionalitzar el turisme potenciant la diversificació de l’oferta. Per la seva part, la regidora va remarcar la gran quantitat d’esdeveniments esportius organitzats a Cambrils i, a tall d’exemple, va explicar que el mateix cap de setmana també se celebra el Campionat Territorial de Proves Combinades d’Hivern d’Atletisme.

El president del Motoclub –Josep M. Vallès – va repassar la història centenària dels campionats de trial, des dels Sis Dies d'Escòcia. Va destacar el nivell dels pilots catalans i tarragonins com Albert Cabestany, Adam Raga o Ivan Cervantes, i va afirmar que la prova de trial clàssic contribueix a la conservació d’un patrimoni històric. Per acabar, el secretari de l’entitat va detallar el recorregut, les zones i el programa d’activitats de l’esdeveniment.

L’Apunt

Stage femení

El divendres 6 de desembre se celebrarà un stage femení amb la participació d’entre 20 i 25 pilots, que podran entrenar i aprendre les tècniques d’aquest esport. L’stage comptarà amb una Màster Class de la pilot vilanovina Neus Múrcia, que aquest setembre s’ha proclamat campiona del món per equips i aquesta temporada ha aconseguit la quarta posició al Campionat del Món en categoria femenina absoluta.

Les inscripcions pel trial i per l’stage segueixen obertes fins el 2 de desembre al web www.motocat.cat.

Comenta aquest article