Transport
Les entitats en defensa del transport públic reclamen que s'aturi el projecte de desmantellament de la via de la costa Salou-Cambrils
La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp) i l'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) han reclamat que s'aturi el projecte de desmantellament de la via de la costa de Salou-Cambrils previst amb la posada en marxa del corredor del mediterrani i pas previ del projecte del TramCamp. Les entitats en defensa del transport públic, conjuntament amb els sindicats d'UGT, CCOO i CGT, han denunciat en una protesta la pèrdua de transport públic i la desaparició de les estacions urbanes dels municipis de Salou i Cambrils, així com també que l'estació de Tarragona sigui l'única del corredor que no tingui intermodelitat amb el tren convencional. A la protesta, que es va celebrar el passat dissabte al migdia a l'estació de trens de Tarragona, els convocants van fer una 'perfomance' que va simbolitzar la mort de la línia de la costa del Camp de Tarragona.
Segons les entitats en defensa del transport públic els usuaris del tram ferroviari entre Port Aventura, Salou i Cambrils es quedaran sense servei a partir del pròxim gener. Això afectarà els 675.000 passatgers que l'utilitzem anualment, segons dades de les entitats, i suposarà que hagin de desplaçar-se fins a estacions més llunyanes a les del centre d'aquests municipis o bé dependre de transports alternatius, com l'autobús. "La situació del ferrocarril al Camp de Tarragona és dramàtica i el model que s'està configurant és absurd perquè porta als viatgers a viatjar fora mentre que les mercaderies passen per les zones poblades", ha afirmat Arga Sentís, membre de la PTP.
Davant d'això, el portaveu de la PTP, Daniel Pi, ha demanat al govern espanyol i català que el desmantellament de les vies de la R-16 i R-T2, per fer viable el projecte del TramCamp, es faci amb un pla de forma gradual que no suposi la interrupció del servei d'aquestes línies. I és que ha reiterat que no s'oposen tren-tramvia, però si que diu, que desconfien de les promeses sobre la seva construcció. "Ens prometen un tramvia i en els millors dels casos tardarà cinc anys pels tràmits i en els pitjors no es farà", ha alertat Pi. El portaveu també ha lamentat la "miopia" dels ajuntaments de Salou i Cambrils per apostar pel desmantellament i ha criticat a la Generalitat per no haver reclamat el traspàs de les competències.
A banda, Pi també ha lamentat que no es garanteixi la intermodalitat dels trens de les àrees urbanes del Camp de Tarragona. A tall d'exemple la ciutat de Tarragona perdrà la circulació dels Euromeds, el que representa un 60% menys de trens de llarga distància. "Som els únics que a l'estació de Tarragona no podem empalmar trens de llarg recorregut amb els convencionals. Això és una raresa que té solució tècnica", ha dit i ha lamentat que el territori no hagi fet de lobby.
Davant d'això, el portaveu de la PTP, Daniel Pi, ha demanat al govern espanyol i català que el desmantellament de les vies de la R-16 i R-T2, per fer viable el projecte del TramCamp, es faci amb un pla de forma gradual que no suposi la interrupció del servei d'aquestes línies. I és que ha reiterat que no s'oposen tren-tramvia, però si que diu, que desconfien de les promeses sobre la seva construcció. "Ens prometen un tramvia i en els millors dels casos tardarà cinc anys pels tràmits i en els pitjors no es farà", ha alertat Pi. El portaveu també ha lamentat la "miopia" dels ajuntaments de Salou i Cambrils per apostar pel desmantellament i ha criticat a la Generalitat per no haver reclamat el traspàs de les competències.
A banda, Pi també ha lamentat que no es garanteixi la intermodalitat dels trens de les àrees urbanes del Camp de Tarragona. A tall d'exemple la ciutat de Tarragona perdrà la circulació dels Euromeds, el que representa un 60% menys de trens de llarga distància. "Som els únics que a l'estació de Tarragona no podem empalmar trens de llarg recorregut amb els convencionals. Això és una raresa que té solució tècnica", ha dit i ha lamentat que el territori no hagi fet de lobby.
Protesten amb una "performance' que simbolitza la mort del servei ferroviari
La protesta va aplegar desenes de persones que es van concentrar davant de l'estació tarragonina. En aquest punt, un grup d'artistes va escenificar amb un taüt que portava escrits els noms dels municipis de afectats -Tarragona, Salou i Cambrils-, la mort de la línia ferroviària. Després de l'actuació, els manifestants volien fer-se una fotografia de família a les andanes de l'estació, però els agents de seguretat els van barrar el pas. Finalment, es van fotografiar a l'entrada de les instal·lacions i l'acció va continuar, una estona més, amb la recollida de signatura.