Tren
Tècnics d'Adif comencen a retirar els elements del pas a nivell del carrer de Barcelona de Salou
Després de 155 anys els trens ja no passen pel centre de Salou i Cambrils, i el tram de via única i les estacions de l'Hospitalet de l'Infant, Mont-roig, Salou i Cambrils han quedat clausurades. Des d'ahir dilluns, 13 de gener, els combois passen per la nova variant del corredor mediterrani, que circula per l'interior. Els canvis han generat desconcert i incredulitat entre els usuaris, que lamenten que no hi ha hagut prou informació. Mentre els tècnics d'Adif ja van començar a retirar elements de la via única. A l'alçada del carrer de Barcelona de Salou, ahir, es van iniciar el desmuntatge dels accionaments del pas a nivell. Un ferro-camió també es va anar desplaçant per la via per comprovar-ne l'estat. D'entrada, està previst retirar elements de valor, com ara material de coure i la catenària, per evitar que siguin objecte de robatoris.
Més endavant, Adif preveu abordar el desmantellament de tota la infraestructura de la via de la costa. Els ajuntaments de Salou i Cambrils, i la Generalitat, aposten per implantar un sistema de tren-tramvia que substitueixi el servei perdut, però, de moment, l'anomenat Tramcamp no té data ni pressupost.
Més endavant, Adif preveu abordar el desmantellament de tota la infraestructura de la via de la costa. Els ajuntaments de Salou i Cambrils, i la Generalitat, aposten per implantar un sistema de tren-tramvia que substitueixi el servei perdut, però, de moment, l'anomenat Tramcamp no té data ni pressupost.
Un pitjor servei a Salou
A l'antiga estació de Salou es van veure, ahir, viatgers desorientats. Aquesta estació rebia uns 300.000 viatgers anuals. A diferència de Cambrils, aquí sí que durant uns dies hi haurà informadors de Renfe i de l'empresa Plana, que presta un servei de bus llançadora entre la vella estació i el baixador de PortAventura. A més d'algun viatger despistat, molts veïns s'han apropat fins a l'andana per comprovar que ja no hi passen trens i per demanar informació.
Amb el nou mapa ferroviari, l'alternativa que s'ofereix als salouencs és anar fins a l'estació de PortAventura, on s'ha creat la nova línia R17. Allà, però, només poden pujar a un tren llançadora que els porta fins a l'estació de Tarragona, on poden fer transbord. Només quan PortAventura estigui obert hi haurà un tren diari directe entre PortAventura a Barcelona –i un segon durant l'estiu. Tot plegat fa que, des d'aquest dilluns, els usuaris del tren cap a Barcelona hagin d'invertir més temps i més diners. El preu de l'autobús llançadora entre el centre de Salou i PortAventura és de 2,05 euros -tot i que si es viatja amb els títols integrats de l'ATM compta com a transbordament-. El cost del tren entre PortAventura i Tarragona és de 2,50 euros i, des d'allà fins a la ciutat comtal, el preu del bitllet senzill se situa en 8,05 euros. En total, 12,60 euros davant els 8,80 euros que costava fins ara un bitllet entre Salou i Barcelona. En temps, unes dues hores en comparació amb l'hora i 20 minuts que es trigava abans.
De moment, l'oferta no ha convençut els usuaris. Cal tenir en compte que la combinació d'autobús i tren fins a Tarragona no baixa dels 40 minuts, el doble que abans. Durant el matí els trens de la nova R17 entre Tarragona i PortAventura –i viceversa– han aconseguit registres molt minsos, que han arribat a ser de tres i cinc viatgers, respectivament, en algunes expedicions.
Amb el nou mapa ferroviari, l'alternativa que s'ofereix als salouencs és anar fins a l'estació de PortAventura, on s'ha creat la nova línia R17. Allà, però, només poden pujar a un tren llançadora que els porta fins a l'estació de Tarragona, on poden fer transbord. Només quan PortAventura estigui obert hi haurà un tren diari directe entre PortAventura a Barcelona –i un segon durant l'estiu. Tot plegat fa que, des d'aquest dilluns, els usuaris del tren cap a Barcelona hagin d'invertir més temps i més diners. El preu de l'autobús llançadora entre el centre de Salou i PortAventura és de 2,05 euros -tot i que si es viatja amb els títols integrats de l'ATM compta com a transbordament-. El cost del tren entre PortAventura i Tarragona és de 2,50 euros i, des d'allà fins a la ciutat comtal, el preu del bitllet senzill se situa en 8,05 euros. En total, 12,60 euros davant els 8,80 euros que costava fins ara un bitllet entre Salou i Barcelona. En temps, unes dues hores en comparació amb l'hora i 20 minuts que es trigava abans.
De moment, l'oferta no ha convençut els usuaris. Cal tenir en compte que la combinació d'autobús i tren fins a Tarragona no baixa dels 40 minuts, el doble que abans. Durant el matí els trens de la nova R17 entre Tarragona i PortAventura –i viceversa– han aconseguit registres molt minsos, que han arribat a ser de tres i cinc viatgers, respectivament, en algunes expedicions.
Reorganització del servei ferroviari del Camp de Tarragona no exempta de crítiques
Tot i alguns retards, a Cambrils els combois s'aturen amb normalitat a la nova estació dels afores del nucli urbà, mentre que a Salou els usuaris es queixen que ara han d'anar més lluny i han de pagar més per pujar al tren.
Mentre la nova variant de Vandellòs permet escurçar el temps de trajecte entre Barcelona i València, a més petita escala la nova infraestructura ha comportat una reorganització del servei ferroviari al Camp de Tarragona que no està exempta de crítiques. Aquest esquema situa com a nou epicentre ferroviari la flamant estació de Cambrils, ubicada en un viaducte del corredor als afores de la ciutat, a tocar de la zona esportiva.
Mentrestant, a uns dos quilòmetres de distància, la vella estació ja és història. A més del cadenat de la porta, ho evidencien un plafó informatiu i els missatges enregistrats que informen de l'obertura de la nova estació.
Mentrestant, a uns dos quilòmetres de distància, la vella estació ja és història. A més del cadenat de la porta, ho evidencien un plafó informatiu i els missatges enregistrats que informen de l'obertura de la nova estació.