Informació general

Tren

Tècnics d'Adif comencen a retirar els elements del pas a nivell del carrer de Barcelona de Salou

Per ACN

Tècnics d'Adif realitzant treballs de desmuntatge del pas a nivell que travessa pel carrer de Barcelona de Salou
Tècnics d'Adif realitzant treballs de desmuntatge del pas a nivell que travessa pel carrer de Barcelona de Salou | ACN
Després de 155 anys els trens ja no passen pel centre de Salou i Cambrils, i el tram de via única i les estacions de l'Hospitalet de l'Infant, Mont-roig, Salou i Cambrils han quedat clausurades. Des d'ahir dilluns, 13 de gener, els combois passen per la nova variant del corredor mediterrani, que circula per l'interior. Els canvis han generat desconcert i incredulitat entre els usuaris, que lamenten que no hi ha hagut prou informació. Mentre els tècnics d'Adif ja van començar a retirar elements de la via única. A l'alçada del carrer de Barcelona de Salou, ahir, es van iniciar el desmuntatge dels accionaments del pas a nivell. Un ferro-camió també es va anar desplaçant per la via per comprovar-ne l'estat. D'entrada, està previst retirar elements de valor, com ara material de coure i la catenària, per evitar que siguin objecte de robatoris.

Més endavant, Adif preveu abordar el desmantellament de tota la infraestructura de la via de la costa. Els ajuntaments de Salou i Cambrils, i la Generalitat, aposten per implantar un sistema de tren-tramvia que substitueixi el servei perdut, però, de moment, l'anomenat Tramcamp no té data ni pressupost.

Un pitjor servei a Salou

A l'antiga estació de Salou es van veure, ahir, viatgers desorientats. Aquesta estació rebia uns 300.000 viatgers anuals. A diferència de Cambrils, aquí sí que durant uns dies hi haurà informadors de Renfe i de l'empresa Plana, que presta un servei de bus llançadora entre la vella estació i el baixador de PortAventura. A més d'algun viatger despistat, molts veïns s'han apropat fins a l'andana per comprovar que ja no hi passen trens i per demanar informació.

Amb el nou mapa ferroviari, l'alternativa que s'ofereix als salouencs és anar fins a l'estació de PortAventura, on s'ha creat la nova línia R17. Allà, però, només poden pujar a un tren llançadora que els porta fins a l'estació de Tarragona, on poden fer transbord. Només quan PortAventura estigui obert hi haurà un tren diari directe entre PortAventura a Barcelona –i un segon durant l'estiu. Tot plegat fa que, des d'aquest dilluns, els usuaris del tren cap a Barcelona hagin d'invertir més temps i més diners. El preu de l'autobús llançadora entre el centre de Salou i PortAventura és de 2,05 euros -tot i que si es viatja amb els títols integrats de l'ATM compta com a transbordament-. El cost del tren entre PortAventura i Tarragona és de 2,50 euros i, des d'allà fins a la ciutat comtal, el preu del bitllet senzill se situa en 8,05 euros. En total, 12,60 euros davant els 8,80 euros que costava fins ara un bitllet entre Salou i Barcelona. En temps, unes dues hores en comparació amb l'hora i 20 minuts que es trigava abans.

De moment, l'oferta no ha convençut els usuaris. Cal tenir en compte que la combinació d'autobús i tren fins a Tarragona no baixa dels 40 minuts, el doble que abans. Durant el matí els trens de la nova R17 entre Tarragona i PortAventura –i viceversa– han aconseguit registres molt minsos, que han arribat a ser de tres i cinc viatgers, respectivament, en algunes expedicions.

Reorganització del servei ferroviari del Camp de Tarragona no exempta de crítiques

Tot i alguns retards, a Cambrils els combois s'aturen amb normalitat a la nova estació dels afores del nucli urbà, mentre que a Salou els usuaris es queixen que ara han d'anar més lluny i han de pagar més per pujar al tren.
Mentre la nova variant de Vandellòs permet escurçar el temps de trajecte entre Barcelona i València, a més petita escala la nova infraestructura ha comportat una reorganització del servei ferroviari al Camp de Tarragona que no està exempta de crítiques. Aquest esquema situa com a nou epicentre ferroviari la flamant estació de Cambrils, ubicada en un viaducte del corredor als afores de la ciutat, a tocar de la zona esportiva.

Mentrestant, a uns dos quilòmetres de distància, la vella estació ja és història. A més del cadenat de la porta, ho evidencien un plafó informatiu i els missatges enregistrats que informen de l'obertura de la nova estació.

Comenta aquest article