Informació general

Es presenta la campanya "Cambrils et serveix millor" per impulsar l'ús del català en els restaurants i hotels

Per Berta Ruiz



Robert Benaiges i Esteve Folch, ahir al matí en la roda de premsa de presentació de la campanya
Ahir es va presentar en roda de premsa la campanya "Cambrils et serveix millor", -engegada per l'Oficina de Català de Cambrils i la col·laboració de l'Ajuntament de Cambrils- per a la dinamització de l'ús del català en el sector de la restauració i l'hoteleria, com a actiu de qualitat i fidelitat amb els clients.
A l'acte de presentació hi va ser present l'alcalde -Robert Benaiges- i el president del Centre de normalització Lingüística de l'Àrea de Reus -Esteve Folch-. Robert Benaiges va destacar la importància d'aquesta campanya en un poble turístic com Cambrils, "per tal d'impulsar la normalització en la utilització del nostre idioma i que això es faci cada vegada d'una manera més adient i correcta".

El president del Centre de normalització Lingüística de l'Àrea de Reus -Esteve Folch- va detallar les tres actuacions que la campanya "Cambrils et serveix millor" té previst potenciar en els propers mesos. La primera d'aquesta és el servei d'assessorament lingüístic gratuït que l'Oficina de Català de Cambrils ofereix als restaurants i hotels. Aquest servei posa a disposició la possibilitat de resoldre qualsevol dubte lingüístic d’una manera puntual o sobre la redacció de les cartes dels menús. Les consultes es poden fer a través de correu electrònic a l'adreça cambrils@cpnl.cat, a través fax (977 792 688) o personalment a l'Oficina de Català de Cambrils situada al Centre Cultural i Ocupacional.

Una altra de les accions previstes, i que no s'havia fet fins ara, serà una campanya per presentar recursos lingüístics dins de la xarxa d'Internet amb diccionaris en línia o pàgines web especialitzades en terminologia de restauració. Aquesta eina s'anomena "Plats a la carta", - està impulsada des de la Generalitat de Catalunya-, i permet elaborar cartes i menús en català i en cinc llengües més. El proper 26 de febrer es farà una presentació on hi estaran convidats tots els restauradors de Cambrils, i en la qual se’ls hi farà una demostració d’aquestes eines i una explicació de com poden accedir-hi.
I l'altra iniciativa que es portarà a terme més endavant, entorn el mes d'abril, serà el curs de català d'urgència pels restaurants. Aquest és un curs gratuït de 7 hores i mitja de duració amb cinc sessions eminentment pràctiques, adreçat al personal del sector que no entén el català o que el parla molt poc. L'objectiu d'aquest és que aquest personal es pugui adreçar als clients en català. Se n'informarà d'aquest curs als 220 establiments de restauració i hoteleria de Cambrils durant el proper mes de març.

Comenta aquest article