El regidor d'Urbanisme no vol que s'obri al trànsit la variant de l'N-340 fins que no estiguin enllestits tots els trams
Aspecte del tram de les obres de la variant de l'N-340 a la part nord del primer tram, ahir al migdia |
Això, segons va manifestar el regidor d'Urbanisme, Joan Recasens, a Revista Cambrils Diari Digital, comporta una problemàtica que s'ha de resoldre ben aviat, "no pot ser que aquesta infraestructura es pugui obrir sense que s'hagin acabat els altres trams i sense tenir resolt com evacues el trànsit fins a l'N-340 actual. La meva postura és que no s'obri res fins que no estiguin tots tres trams fets i que es pugui connectar amb l'actual N-340 fins passat Miami. La primera intenció del director de l'obra és aquesta. Crec que una cosa com aquesta s'ha de parlar a tres bandes entre la Generalitat, el Ministeri i l'Ajuntament".
Aquestes converses a tres bandes, de moment, no han tingut lloc. El regidor d'Urbanisme vol aprofitar la visita al Ministeri de Foment que l'Ajuntament farà aquest proper dijous per a plantejar aquest tema. També el vol plantejar al conseller de Política Territorial el dia que vingui a Cambrils a signar la concessió de l'ajut de la llei de Barris. Joan Recasens també ha parlat d'aquest tema amb l'alcalde de Mont-roig, Miquel Anguera, "l'alcalde de Mont-roig em va dir que ell també farà pressió davant del Ministeri perquè d'una vegada per totes es faci el tercer tram que va des de Mont-roig fins passat l'Hospitalet de l'Infant".
El regidor d'Urbanisme tampoc veu clar la possibilitat d'ampliar el tram de la carretera de Montbrió des de l'actual N-340 fins a la variant, "el meu partit s'oposaria radicalment a que es pogués obrir el primer tram de la variant d'aquesta manera",
Desafectació de l'actual traçat
La visita que la delegació municipal cambrilenca farà al Ministeri de Foment aquesta propera setmana té com a objectiu principal presentar l'avantprojecte del tram de l'N-340 que quedarà desafectat un cop es posi en funcionament la variant. Aquest avantprojecte contempla la construcció d'una rambla entre la cruïlla de la carretera de Montbrió i la riera d'Alforja que disposaria d'un pàrquing subterrani amb capacitat, al menys, per a 400 vehicles. La transformació d'aquesta zona passa per l'enderroc de l'actual pont de l'N-340.
D'altra banda, el Ministeri paga una certa quantitat de diners per cada quilòmetre desafectat. Aquesta desafectació significarà la recuperació de 4,5 quilòmetres al terme municipal cambrilenc i 1,5 quilòmetres del terme municipal de Vinyols i els Arcs. Els dos ajuntaments ja han parlat d'aquest tema i han acordat una unitat d'actuació en aquest sentit.