Camp

Trànsit

Les víctimes mortals en accidents de trànsit al Camp de Tarragona es redueixen un 30%

Per Redacció

Imatge d'arxiu d'un accident produït a Cambrils, l'abril de l'any passat
Imatge d'arxiu d'un accident produït a Cambrils, l'abril de l'any passat | Cedida

El Camp de Tarragona va registrar, l'any 2019, un total de 23 víctimes mortals en accidents de trànsit, el que representa un 30% menys que el 2018 quan n'hi va haver 33. De les 23 persones mortes, 21 van donar-se en zona interurbana. Al Tarragonès i el Baix Camp es van registrar, en cada comarca, 7 morts per accident. Al Camp de Tarragona, la sinistralitat ha anat a la baixa arran de la restricció del pas de camions per l'N-340. Sumant el binomi de la nacional i l'AP-7, els morts en aquestes vies han minvat en un 39% –de 8 a 2 víctimes–. Des del Servei Català de Trànsit s'assegura que ja no es perceben punts negres i que ara la prioritat se centra en les distraccions al volant. Al Camp de Tarragona, un 30% dels accidents es deu a l'ús del mòbil mentre es condueix, sobretot per missatges. També es posarà la lupa en els col·lectius vulnerables, com motoristes, vianants i gent gran, amb campanyes preventives. Aquest col·lectiu representa un 40% de la mortalitat.

Balanç de sinistralitat de 2019

La disminució de víctimes mortals en el conjunt de la xarxa viària del Camp de Tarragona és la principal conclusió del balanç de sinistralitat de 2019, presentat ahir al matí. Respecte el 2010, any que es pren de referència, la tendència es manté decreixent i la reducció de morts se situa en el 38%, si bé encara queda lluny de l'objectiu fixat en un 50%. L'AP-7 –on s'hi va concentrar un 25% dels accidents– va registrar l'any passat cinc víctimes mortals, tres a la C-14 i 2 a l'N-340 -havia tingut 8 morts l'any anterior, una reducció que s'atribueix als trams restringits. "S'ha notat la disminució de trànsit, d'accidents i víctimes a la N-340; fem una valoració positiva", va afirmar el director del Servei Català de Trànsit, Juli Gendrau.

Trànsit parla d'una "accidentalitat repartida" arreu de la xarxa viària tarragonina i que ja no es detecten punts negres amb major sinistralitat. Una altra dada significativa és que s'han reduït en un 50% el nombre de morts en accidents en els quals només està implicat un sol vehicle. Més de la meitat dels accidents es donen per col·lisió de vehicles en marxa.

Els col·lectius més vulnerables

De les 21 persones mortes aquest any, un 33% són víctimes de col·lectius vulnerables: 6 motoristes i 1 vianant. Per contra, no hi va haver cap ciclista mort. S'ha constatat un increment significatiu de la mortalitat dins de la franja d'edat de 65 a 74 anys. Segons Gendrau, això es deu al fet que cada cop hi ha més persones d'edat avançada que segueixen conduint.

"Actuarem en campanyes de conscienciació en relació a aquests col·lectius i també en factors concurrents, com l'alcohol i les drogues, aquí serem implacables i contundents", va afegir Gendrau. "I també ens preocupa l'ús dels mòbils, les distraccions s'han disparat un 40%", va explicar l'inspector en cap de l'àrea regional de Trànsit a Tarragona, Antoni Vilafranca.

La distracció: la principal causa d'accident

La distracció al volant se situa com la principal causa d'accidents amb víctimes -morts i ferits. Un de cada quatre accidents està provocat per la distracció a Catalunya i a Camp de Tarragona encara és un factor més concurrent. Mossos intensificarà controls a les carreteres i actuacions a les vies, tot i que no es faran canvis sobre els radars a la xarxa viària tarragonina.

Comenta aquest article