Formació
La tercera jornada d'emprenedoria INN Cambrils citarà, demà, una quarantena d'alumnes per resoldre un repte del municipi
L’objectiu de la iniciativa és fomentar la creativitat, el treball en equip i l’esperit emprenedor
Un total de 40 alumnes de batxillerat i cicles formatius estan convocats a la tercera jornada d’emprenedoria INN Cambrils, que tindrà lloc a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils demà dimecres, de les 9 a les 18 hores. Els i les participants hauran de resoldre un repte real del municipi amb la metodologia del fast Thinking Design. La jornada és una proposta sorgida l’any 2018 des de l’Escola d’Hoteleria i organitzada de manera transversal des dels departaments d’Educació, Joventut i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils. L’objectiu és que l’alumnat posi en pràctica els coneixements adquirits i les competències per fomentar la creativitat, el treball en equip i l’esperit emprenedor.
Tots els i les alumnes participants cursen les assignatures d’Economia, Economia de l’Empresa o Iniciativa Emprenedora. Les assignatures tenen relació amb l’objectiu de l’activitat proposada, ja que aquests ensenyaments incorporen competències, objectius, continguts i criteris d’avaluació de la formació orientats al desenvolupament i a la consolidació de l’esperit emprenedor, a l’adquisició de competències per a la creació i desenvolupament dels diversos models d’empreses, i al foment de la igualtat d’oportunitats i del respecte a l’emprenedor i a l’empresari, així com a la ètica empresarial.
Els i les joves, procedents dels instituts Ramon Berenguer IV, Cambrils, Mar de la Frau i l’Escola d’Hoteleria i Turisme, es dividiran en vuit grups de cinc formats a l’atzar, barrejant alumnes de diferents centres educatius. Aquests equips hauran de treballar conjuntament per fer propostes en clau d’emprenedoria i desenvolupament econòmic per solucionar el repte plantejat, que consistirà en un problema del municipi.
L’activitat comptarà amb Dani Bernard, expert en la metodologia del fast Thinking Design, i l’ajuda de diverses persones dinamitzadores que han rebut formació en la matèria. Al final de la jornada, el jurat votarà quina de totes les solucions és la més destacada, d’acord també amb els patrons metodològics. A més de l’alumnat que haurà de resoldre el repte, cal destacar la participació de més d’una vintena d’alumnes més, que ja porten mesos treballant en diferents aspectes de l’organització de l’esdeveniment com el protocol, el cartell o les acreditacions de la jornada.