Informació general

Infraestructures

La Generalitat i els ajuntaments volen un equip tècnic amb Adif per coordinar el desmantellament de l'antic traçat i la planificació del nou tren-tram

Per Redacció

Imatge de la reunió que es va dur a terme, ahir, a Tarragona
Imatge de la reunió que es va dur a terme, ahir, a Tarragona | Cedida

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, va anunciar, ahir al migdia a Tarragona, que la Generalitat està demanant a Adif "treballar amb un equip tècnic conjunt per coordinar el desmantellament de l’antic corredor ferroviari i la planificació del nou tren-tram Cambrils-Tarragona". Ho va fer després de la reunió del Pacte per a les infraestructures del Camp de Tarragona que va mantenir amb els alcaldes de Tarragona, Pau Ricomà; de Vila-seca, Pere Segura; de Salou, Pere Granados; de Reus, Carles Pellicer; i l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, a més del de la Canonja, Roc Muñoz, que s’ha incorporat al grup perquè el seu municipi també té una afectació directa en el projecte. En la trobada també hi van estar presents el delegat del Govern, Òscar Peris, i la directora dels serveis territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat, Trini Castro. Tots van estar d’acord en la necessitat d’aquest equip. Un equip, va detallar el secretari, que "mentre ells desmantellen, el nostre vagi planificant l’execució de la nova obra".

Gavín va explicar que "volem fer el nostre estudi informatiu", la redacció del qual acaba d’adjudicar FGC, "conjuntament amb tots els  municipis". És per això que avui ja han parlat de "fer una reunió tècnica entre els ajuntament, la Generalitat amb la consultoria adjudicatària". Durant la reunió també es va plantejar la necessitat que ADIF impulsi definitivament la variant de mercaderies per l’interior per corregir l’anomalia actual.

Millores en transport públic

Pel que fa a la valoració del servei de transport públic després de l’entrada en funcionament la variant Vandellòs-Tarragona, "en general", va explicar Gavín, "afloren tot de situacions en què no s’han pogut implementar determinades millores acordades  en el seu moment amb Renfe i el Ministeri". Així que "hem establert un mecanisme a través del qual volem millores pel conjunt del transport d’aquesta zona, en el servei i en els horaris, un grup de treball amb Renfe, coordinadament amb cada ajuntament per tractar, cas a cas, les necessitats", va detallar el secretari.

Gavín va reclamar que Adif posi "en l’agenda de les inversions", de forma ràpida, "l’estació de Salou-Port Aventura, i també la de Reus-Bellisens i la de l’Alta Velocitat", i que es posin en marxa de forma immediata les comissions bilaterals amb Renfe i Adif, ara que ja hi ha Govern a l’Estat.

El nou corredor de tren-tramvia entre Cambrils, Salou, Port Aventura i Tarragona pretén mantenir un servei de transport d’alta capacitat, eficient i integrat urbanísticament, a partir de la reconversió del corredor ferroviari que discorre per l’interior de Cambrils i Salou que ha quedat desafectat per la finalització del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Vila-seca.

Comenta aquest article