Ensenyament
El Consell Escolar Municipal debatrà sobre la inclusió educativa, els horaris o la petita infància
La inclusió educativa, els horaris escolars o la petita infància seran alguns dels temes que es posaran sobre la taula de les quatre comissions de treball del Consell Escolar Municipal (CEM) de Cambrils creades aquest passat dilluns, 2 de març. La seva missió serà elaborar propostes i redactar informes sobre temes d’interès de la comunitat educativa en l’àmbit de cadascun dels grups: la comissió per a l’estudi de la jornada continuada, la comissió per a la petita infància, la comissió per a la participació i convivència i la comissió per a l’èxit escolar i la inclusió social.
Trobada a l’Ateneu
El Consell Escolar de Cambrils va convocar una trobada a l’Ateneu Juvenil el passat dilluns per crear les quatre comissions de treball acordades pel Ple d’aquest organisme de participació. Més de 30 persones de la comunitat educativa van respondre a la crida i es van reunir per formar part dels diferents grups.
Després de la presentació de jornada per part del regidor d’Educació de l’Ajuntament, Alejandro Garcia, i de l’explicació tècnica, els membres de les diferents comissions van tenir una primera presa de contacte entre ells, van establir una previsió de reunions i un calendari d’actuació i van definir un pla de treball. Durant la trobada també es va designar una persona coordinadora de cada comissió. Aquesta persona, que forma part del Ple del Consell, actuarà com a secretària i portaveu de la comissió, dirigirà les reunions i els debats del grup de treball i serà l’encarregada de transmetre a la secretaria del CEM els informes, els dictàmens i les propostes relacionades amb temes de la seva especialitat o competència.
El Consell Escolar Municipal és l’òrgan de participació, consulta i assessorament en qualsevol aspecte de l’educació en l’àmbit municipal. Canalitza la informació i les aportacions dels diferents sectors de la comunitat educativa i de la població a l’administració educativa. Aquestes comissions es creen a l’empara de l’article 23 del Reglament del CEM que es va modificar durant el curs passat, millorant les eines i mecanismes participatius i de funcionament.