Infraestructures
David Chatelain (PP): «Cambrils no entendria una proposta que no passi pel desmantellament total de l'antiga via del tren»
El regidor del PP li demana a l'alcaldessa que convoqui una taula que impliqui els principals sectors del municipi per tal de consensuar l’ús futur de l’espai que quedarà després del desmantellament
El PP de Cambrils ha emès un comunicat de premsa arran de les recents declaracions de l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, defensant la figura del Tren-Tram i demanant un calendari per a la seva execució que, segons els populars, "estan generant preocupació en diferents àmbits del municipi". Tal com ha manifestat el portaveu de la formació –David Chatelain–:"no entenem com es pot apostar per un projecte del no sabem res, i que a sobre es ven com una revolució en el transport públic, quan està encara pendent d’un estudi informatiu, que tot just s’ha licitat, sense haver valorat d’altres solucions".
Per als populars, una intervenció d’aquest abast té unes repercussions que s’han d’estudiar molt bé, i consideren "que Cambrils ha de poder dir la seva dins de l’autonomia municipal". Segons el comunicat de premsa del PP, la principal sospita –atenent a la manca d’informació–, és que la solució final suposi mantenir l’actual barrera arquitectònica en tot o part del traçat per abaratir costos, supòsit que el PP rebutja de ple. "No acceptarem una proposta que no passi pel desmantellament total de l’antiga via del tren el més aviat possible, que és l’obligació d’Adif", ha explicat Chatelain. "Portem massa anys amb aquesta barrera i hem d’aprofitar aquesta oportunitat històrica per retirar-la i cohesionar la ciutat". Pel regidor, el fet de que el projecte s’hagi batejat con Tren-Tram ja provoca dubtes, obrint la porta a que la nova infraestructura tingui més de tren que de tramvia.
"Li preguem a la Sra. Mendoza que sigui sensible amb les preocupacions dels ciutadans"
Segons els populars, en aquests moments hi ha molts interrogants oberts que arriben fins i tot a posar en qüestió que aquesta infraestructura tiri endavant pel seu elevat cost, o que sigui eficient una ruta que comunicaria Cambrils amb Tarragona amb un trajecte d’una durada superior a una hora. Tanmateix, tal com ha comentat Chatelain, "no s’acaba d’entendre que no es puguin plantejar diferents escenaris de mobilitat, tirant pel dret amb la redacció de l’estudi informatiu, valorat en 381.150 euros; li preguem a la Sra. Mendoza que sigui sensible amb les preocupacions dels cambrilencs i convoqui els principals sectors de la ciutat per tal de debatre el que ha de ser el futur d’aquest espai".
Des del grup municipal popular ja van presentar una moció demanant que en tant no es prengués una decisió es pogués adequar l’espai com a via verda, ja que el calendari d’execució estimat de l’obra deixaria la zona pràcticament sense manteniment durant els propers anys. La moció va ser rebutjada per l’equip de govern.