Vandellòs i Hospitalet de l'Infant, Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Coronavirus
L'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant ofereix assistència telefònica a la gent gran del municipi durant el confinament
Ha elaborat una base de dades de prop de 600 persones majors de 70 anys i ha començat a trucar-les per preocupar-se pel seu estat d’ànim
L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ha posat en marxa un protocol d’actuació per assistir a les persones majors de 70 anys, davant la situació de confinament pel Covid-19. En primer lloc, ha elaborat una base de dades de prop de 600 persones amb aquesta edat que hi ha censades al municipi, considerades com a població de risc que pot necessitar suport.
A aquestes persones han començat a trucar-les avui dimarts 24 de març una desena de treballadors municipals voluntaris per escoltar-los i preocupar-se pel seu estat d’ànim, especialment pel d’aquelles persones que viuen soles. Aquestes trucades no tenen com a finalitat recollir peticions, tot i que si durant les converses es detecta que alguna persona té una necessitat bàsica urgent, per exemple d’alimentació bàsica o de medicació, i no té família, es traslladarà aquesta informació al departament de Benestar Social de l’Ajuntament pugui fer-ne el seguiment oportú.
Oferir empatia i donar confiança a la gent gran
A més de preguntar-los com estan, els empleats municipals encarregats de les trucades, que han ofert voluntàriament la seva ajuda al departament de Benestar Social per realitzar aquesta tasca, els plantegen una sèrie de preguntes i amb les seves respostes omplen un formulari. Aquestes preguntes són per saber si viuen al municipi, si viuen soles, si tenen contacte diari amb la família i si volen que els tornin a trucar en uns dies i els facin un seguiment del seu estat. La consigna que s’ha donat als entrevistadors és que siguin empàtics i donin confiança a les persones grans, que tindran més o menys predisposició a parlar.
La periodicitat de les trucades de seguiment es fixarà segons els resultats obtinguts i, sobretot, segons la situació particular de cada persona atesa. En tot cas, es té previst realitzar al menys una trucada com a mínim a la setmana o cada 10 dies, mentre duri aquesta situació d’alarma i confinament.
Totes les trucades telefònica es realitzaran per internet, mitjançant l’aplicatiu Softphone, facilitat pel departament d’Informàtica de l’Ajuntament.