Habitatge
L'Oficina Local d'Habitatge tramitarà ajudes màximes d'uns 250 euros mensuals durant tres mesos per al pagament de l'habitatge
Es crea un partida pressupostària de 120.000 euros per ajuts al pagament de l'habitatge per a familias afectades per l'actual crisi
El ple extraordinari telemàtic –celebrat el passat divendres– va aprovar l'encàrrec de l'Ajuntament de Cambrils a l’empresa municipal Ingesòl pel servei de l'Oficina Local d'Habitatge i el Programa de mediació per al lloguer social d’habitatges. Ho va fer amb els vots a favor de l'equip de govern, del PSC, de Cs i del regidor no adscrit –Joan M. Artigau– i el vot d'abstenció del PP.
En la seva explicació, la regidora de Benestar Social, Hélène Arcelin, va incidir en la necessitat de cobrir les dificultats de la ciutadania en habitatge com s’ha fet palès amb aquest episodi de crisi deguda a la pandèmia. En aquest sentit, va explicar que es crearà una partida amb una dotació pressupostària de 120.000 euros per ajuts al pagament de l’habitatge. L'estimació (no definitiva) és d'un ajut màxim d'uns 250 euros mensuals durant tres mesos. Això suposaria un màxim de 750 euros per família i es podrien atendre a un mínim de 160 famílies. El perfil de famílies beneficiaries d'aquesta línia d'ajuts seran persones de Cambrils afectades per la crisi i que hagin quedat al marge d'altres ajudes que actualment s'estant posant a l'abast de la ciutadania. El cost d'aquest encàrrec de gestió amb Ingesòl és de 183.981.
David Chatelain: "Els encàrrecs de gestió s'estan convertint en un dels talons d'Aquil·les d'aquest govern"
El portaveu del PP –David Chatelain– va argumentar el seu vot d'abstenció explicant que, "els encàrrecs de gestió s'estan convertint en un dels talons d'Aquil·les d'aquest govern, perquè arriben tard i alguns provoquen distorsions contractuals. El cost del servei que se'n planteja està representant un increment de la despesa que no ve acompanyat d'un índex equiparable en resultats, a més, se'ns ha dit des del govern que s'està estudiant la reestructuració tant d'Ingesòl com d'Aparcam en un estudi etern que mai arriba. Per tant, si la idea és liquidar aquestes dues empreses i buscar una nova fórmula capaç de donar el servei; caldria anar liquidant els encàrrecs de gestió". En tot cas, segons va apuntar Chatelain, "la figura de l'Oficina Local de l'Habitatge ens sembla correcta però caldria reestructurar les funcions i l'organigrama municipal per tal que el departament fos més eficient i redefinir el paper de les EPEL". El regidor popular va afirmar que, "vigilarem que aquests 183.000 euros –que és el cost del encàrrec de gestió– estiguin ben gestionats, de forma eficaç i que tinguin l'efecte que busquen. Potser si es gestionés des de l'Ajuntament suposaria un estalvi".
Suport del PSC, de Cs i del regidor no adscrit Joan M. Artigau
Des del PSC, la seva portaveu –Ana López– va defensar el seu vot positiu perquè, tal com va dir, "el PSC hem estat art i part de la nova Oficina Local d'Habitatge per donar un nou servei integrat a la ciutadania. Trobem molt ben invertits els 183.000 euros; esperem un desplegament al 100% de l'oficina i que, per aquest treball, els convenis amb la Generalitat ens retorni el 50% del cost. Per altra banda, saber que disposarem d'un pla local d'habitatge, amb una foto de l'habitatge de Cambrils, ens ajudarà a encertar les nostres polítiques". Finalment, el portaveu de Cs –Juan Carlos Romera– va afirmar que, "tenim l'esperança que aquests diners es tractin de manera efectiva i eficaç i que ajudin a pal·liar totes les necessitats d'aquestes persones que en fan ús". El regidor no adscrit –Joan M. Artigau– també va recolzar el punt.
L’Apunt
Serveis de l'Oficina Local d'Habitatge
La disposició de l’Oficina Local d’Habitatge a Cambrils, posada en marxa el mes de desembre de 2019, permet centrar qualsevol tramitació en matèria d'habitatge: tramitació de sol·licituds i la inspecció tècnica d’expedients de cèdules d’habitabilitat; seguiment dels informes tècnics per al coneixement de l’estat d’edificis d’ús residencial i d’habitatges; gestió de sol·licituds d’ajuts a la rehabilitació d’edificis, entre d'altres.
L’oficina també s’encarrega de gestionar les activitats i serveis d’àmbit social, com són la tramitació d’expedients de prestacions de caràcter especial i urgent per al pagament de l’habitatge; la tramitació de prestacions per al pagament de lloguers i programes socials d’habitatge.