Informació general

Turisme

Berta Cabré, vicepresidenta de l'Associació de Càmpings: «Amb el client de proximitat per a tot el sector turístic de la demarcació de Tarragona no és suficient»

Un dels sectors turístics que té més pes a la demarcació de Tarragona és el del càmping que veu amb certa esperança la progressiva reobertura de l'activitat

Per Berta Ruiz

Imatge d'arxiu del càmping la Llosa de Cambrils
Imatge d'arxiu del càmping la Llosa de Cambrils | Lluís Rovira i Barenys

Iniciem la segona setmana de la fase 1 –que va començar el passat 11 de maig a la demarcació de Tarragona– i en la què es permet la reobertura d'establiments hotelers amb limitacions i extremant les mesures d'higiene i de seguretat. Un dels sectors turístics que té més pes a la demarcació de Tarragona és el del càmping que veu amb certa esperança la progressiva reobertura de l'activitat. Revistacambrils.cat ha parlat amb la cambrilenca –Berta Cabré– que és la vicepresidenta de l'Associació de Càmpings de la Costa Daurada i de les Terres de l'Ebre.

Segons ha explicat Berta Cabré, "la fase 1 ens dóna una certa esperança de començar a caminar en la direcció que tots volem, en la reobertura dels nostres negocis i en la normalització de la situació. Això vol dir que al nostre territori les coses s'estan fent ben fetes i estem contents de poder avançar en aquestes fases". A nivell turístic però, "tenim la dificultat que la mobilitat que es permet en aquests moments és molt reduïda i per tant, els clients que podem atendre en aquests moments, són clients de la mateixa província. Per tant, per obrir els establiments és una mica més dificultós perquè no tenim públic. Puntualment algun càmping de la província ha començat a obrir les seves portes per posar-se en funcionament i per animar-se una mica també, perquè també és necessari moralment. Des del punt de vista empresarial però, encara no estem en un etapa que sigui econòmicament sostenible".

Els càmpings cambrilencs preveuen obrir al mes de juny

A nivell local, Cambrils compta amb un total de cinc càmpings –el càmping Baix Camp, el càmping La Corona, el càmping Platja Cambrils, el càmping La Llosa i el càmping Joan– que ofereixen un total d'unes 10.000 places de capacitat. De moment, encara no ha obert cap i esperen fer-ho el proper mes de juny. Alguns ho podrien fer a principis de mes, mentre que d'altres obririen portes cap a les dates de Sant Joan. De fet, tal com ha apuntat Cabré, "aquesta és potser la data més apropiada, perquè s'intueix que hi haurà una mobilitat almenys entre províncies, que és el que necessitem per poder funcionar millor. La dificultat la tindrem a nivell d'obertura de fronteres internacionals, les notícies no són molt positives i és el que ens determinarà que puguem realitzar una temporada més normalitzada dins de totes les mesures".

"Els càmpings som establiments a l'aire lliure, per la qual cosa, al moment d'aplicar les mesures sanitàries ens facilita moltíssim les actuacions i dóna més seguretat al client perquè no està tancat a cap espai sinó que està a l'aire lliure i al seu allotjament d'una forma molt privada"

En aquesta situació actual, els càmpings podrien ser els establiments hotelers que "més facilitats" tinguessin a l'hora d'adaptar-se a la "nova normalitat". Tal com ha comentat la vicepresidenta de l'Associació de Càmpings, "els càmpings som establiments a l'aire lliure, per la qual cosa, al moment d'aplicar les mesures sanitàries ens facilita moltíssim les actuacions i dóna més seguretat al client perquè no està tancat a cap espai sinó que està a l'aire lliure i al seu allotjament d'una forma molt privada. Si per exemple, està a un bungalou doncs allí ho té tot: el bany, la cuina... i es pot garantir aquesta confiança. O a la part d'acampada, doncs cadascú porta la seva caravana; els espais són amplis, es pot garantir la distància entre clients d'una manera més fàcil que un altre establiment turístic com per exemple a un hotel. Aquí tens més distància i creiem que genera més confiança; pensem que, a priori, ens pot ajudar. Crec que el bungalou serà un element estrella aquest estiu perquè dóna molta confiança el fet que tens el teu propi allotjament amb les mesures sanitàries".

"És molt important per a nosaltres l'obertura de les fronteres internacionals i que els aeroports també es moguin"

Quant a la importància del mercat de proximitat –que serà el punt clau de la temporada d'enguany–, Cabré ha comentat que, "el nostre sector sempre ha treballat amb el client de proximitat, gairebé és la meitat de la nostra clientela i sempre hem treballat en la promoció d'aquest àmbit. És evident que aquest any això es reforçarà, però cal remarcar que amb client de proximitat per a tot el sector turístic de la demarcació de Tarragona no és suficient, no cobrim tots els establiments. Evidentment, és un any que no podrà ser com els altres, ni molt menys, però és molt important per a nosaltres l'obertura de les fronteres internacionals i que els aeroports també es moguin. Perquè si el client de proximitat ha de ser per al sector campista, per a l'hoteler, per als apartaments, no donarà per a tant". Malgrat tot, el sector es mostra esperançat que el client encara de més proximitat –potser el de la pròpia província– "descobreixi que prop de casa té una oportunitat de vacances que no s'havia plantejat i que també el farà desconnectar i canviar d'ambient. Hem de pensar que el món del càmping et dóna això, ni que estiguis al mateix municipi: gaudir de l'espai natural i de l'aire lliure. Potser sí serà una oportunitat per als clients de més a la vora que puguin fer aquesta descoberta".

"Potser sí és una oportunitat perquè es doni a conèixer més (el sector del càmping)"

De fet, enguany, moltes famílies es podrien plantejar l'opció del càmping com una de les prioritàries. Per a Cabré, "evidentment, nosaltres som defensors de l'estil de vacances que ofereix el mon del càmping. Fer vacances en un càmping és fer vacances a l'aire lliure, es fer vacances en llibertat: sense horaris, amb un nivell de descans que es vol, per gaudir de la família i de les relacions. Enguany, aquestes relacions seran amb més distanciament, però la gent té ganes de trobar-se i de compartir aquest espai. Potser sí és una oportunitat perquè es doni a conèixer més.

Més protocols d'higiene i molta informació per al client

Davant d'aquesta situació d'emergència sanitària, Berta Cabré ha comentat que s'incrementaran molt els protocols d'higiene i de posta a punt dels allotjaments per a l'entrada dels clients. També caldrà veure com es podran oferir d'altres serveis com l'espai de piscina, l'animació, etcètera. Per tot plegat, Cabré ha afirmat que, "serà molt important comunicar bé al client les mesures que s'apliquen: què trobara i com s'actuarà. Hem de treballar en aquesta línia. No obstant això, la gent ho entén que estem en una emergència que no hi havíem estat mai i que no hi ha precedents. Per tant, la informació l'anem proporcionant a mesura que la tenim".

Més tecnologia i més mitjans telemàtics

Amb aquests protocols d'higiene i distanciament social, segons ha dit Cabré, caldrà implementar més tecnologia i més mitjans telemàtics. Hi ha l'exemple del check-in express, per evitar cues a la recepció i "fer que el client gaudeix de les vacances des del minut zero. Que el client pugui entrar al seu allotjament sense dedicar aquest temps administratiu: més rapidesa i menys estona de contacte. Higiene, higiene i higiene i disposar de distanciament social perquè la gent es mogui amb llibertat i amb seguretat".

Comenta aquest article