Agricultura
El Departament d'Agricultura i les DO impulsaran una campanya de comunicació per posar en valor els vins catalans
La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, i les DO catalanes han acordat impulsar una campanya de comunicació per a promoure els vins catalans. En total s’hi destinaran 100.000 euros, dels quals 25.000 euros els aportaran les DO i 75.000 el Departament d’Agricultura, a través de l’INCAVI.
La mesura s’ha decidit en la reunió que es va fer, ahir, entre la consellera Teresa Jordà i representants de les 11 DO víniques catalanes per a analitzar la situació creada per la covid-19 i les possibles actuacions a portar a terme per a reduir-ne els efectes i ajudar a sortir-ne el millor possible. A la trobada també hi van assistir el director general de l’INCAVI, Salvador Puig, i el director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol.
Les DO i l’INCAVI crearan una comissió mixta a fi de treballar plegats i executar aquesta campanya de comunicació i difusió que posarà en valor els vins de les DO en el mercat català tenint en compte atributs com ara la proximitat, el territori o el paisatge. D’altra banda, l’INCAVI impulsarà aquest estiu una campanya de promoció de l’enoturisme, que complementarà la campanya engegada per la Generalitat de Catalunya de foment del turisme sota el lema Catalunya és casa teva.
En aquest mateix sentit, el Departament d’Agricultura posarà en marxa una campanya a la tardor que posarà en valor els productes alimentaris catalans i on el vi també hi serà present. A la reunió també s’han tractat possibles mesures per equilibrar l’oferta de raïm i la demanda mitjançant diverses mesures com la destil·lació d’excedents de vi, la verema en verd i el perfeccionament del control de la traçabilitat.