Informació general

Turisme

Turisme de Cambrils engega «Live Cambrils», una potent campanya promocional a les xarxes socials

Aquesta campanya tindrà presència a cinc comunitats autònomes en una primera fase: Catalunya, Aragó, La Rioja, Navarra i el País Basc

Per Redacció

Imatge de la campanya promocional de Turisme de Cambrils
Imatge de la campanya promocional de Turisme de Cambrils | Cedida

Davant la temporada turística més incerta dels darrers anys, el Patronat Municipal de Turisme de Cambrils acaba d’encetar la seva campanya de promoció que enguany té com a novetat una important aposta per l’àmbit digital. "Live Cambrils" serà el claim de la campanya a xarxes socials, que vol animar als visitants que escullin Cambrils com a destinació per viure les vacances d'aquest estiu, i redescobrir les destinació incrementant el posicionament digital, la consideració i l'estima de la marca. Per això les accions s'han enfocat en el públic que durant el confinament ha fet cerques relacionades amb vacances familiars, platja, Costa Daurada i allotjament a Cambrils.

Aquesta campanya tindrà presència a cinc comunitats autònomes en una primera fase: Catalunya, Aragó, La Rioja, Navarra i el País Basc. En una segona fase s'incorporarà l'Aquitània francesa, Andorra i a partir de la reobertura de fronteres a poc a poc se sumaran els països europeus.

Els esforços durant la precampanya comencen a donar resultats, ja que durant els darrers dies s'han incrementat un 140% el nombre de les cerques d'allotjament a Cambrils, un 836% l’abast dels continguts relacionats amb Cambrils les darreres 2 setmanes, i segons el portal Destinia Cambrils és una de les 10 destinacions amb més cerques d'allotjament de la plataforma.

Els primers prescriptors són els propis cambrilencs i cambrilenques i, com ja avançava la precampanya, una part de les accions es recolzaran en el contingut que generi el sector turístic. Per sumar forces el Patronat ha posat a la seva disposició material gràfic, material formatiu i tres eines per "costumitzar" els seus continguts digitals.

Una campanya que busca la participació activa

Un dels objectius és que les persones visitants puguin formar part activa de la campanya. Per una banda, podran "customitzar" les seves històries d’instagram amb uns stickers creats per aquesta campanya. Per l’altra, podran col·laborar en l’elaboració de la banda sonora de Live Cambrils, una llista col·laborativa a Spotify que els permetrà afegir i compartir les seves cançons preferides. A més, el patronat també convidarà a tothom a compartir les seves fotos de la mar i de les lletres de Cambrils i participar en un concurs d’un cap de setmana al municipi.

Tota la informació de la campanya es pot trobar a l’enllaç www.livecambrils.com, una landing page on el turista pot trobar totes les novetats de la campanya. 

Cambrils Authentica

Una segona línia d’actuació també 100x100 d’àmbit digital ha estat la difusió del vídeo promocional de la població "Cambrils Authentica". Aquesta campanya es va encetar a mitjans del mes de maig fent servir una hipersegmentació per ensenyar l’anunci únicament al target triat, analitzant i afinant al màxim els resultats en tot moment, buscant la màxima optimització dels recursos.

Actualment ha finalitzat la campanya adreçada al mercat català amb uns resultats extraordinaris de les 43.500 visualitzacions del públic objectiu més segmentat, i amb una visualització complerta del vídeo, fins als crèdits finals, de 22.300, una excel·lent que connota la qualitat de la imatge, locució i música d’alt nivell.

La promoció del vídeo en castellà continua activa i ja l’han vist més de 100.000 persones, de les quals prop de 60.000 l’han vist sencer. És a dir, el percentatge de visualització és gairebé del 60% i en termes de retenció d’audiència arriba al 76,1%. La segmentació utilitzant algoritmes molt afinats també s’ha dut a terme en el vídeo amb la locució en castellà per arribar a una audiència que és potencial visitant de Cambrils. L’alt percentatge de visualitzacions demostra que la segmentació ha estat molt efectiva.

Una altra dada molt significativa és que un terç de les visualitzacions en castellà i la meitat en el cas del vídeo locutat en català, s’ha fet en pantalla de televisió, fet que afavoreix que el vídeo es vegi sencer i potencia la qualitat i la bellesa de les imatges. Sense cap mena de dubte, així l’experiència és molt més potent.

Les ciutats de Catalunya en les quals més s’ha vist l’anunci "Cambrils Authentica" han estat Barcelona, Terrassa i Hospitalet de Llobregat, mentre que el locutat en castellà s’ha vist principalment a Madrid, Bilbao i Saragossa, tot i que on el percentatge de visualitzacions ha estat més elevat són ciutats de País Basc i Navarra.

350.000 impressions d’articles que parlen de Cambrils

Per complementar totes aquestes accions que per primer cop es posen en marxa des del Patronat de Turisme de Cambrils, també s’ha engegat una campanya de publicitat nativa en diferents mitjans estatals adreçats a un públic amb un marcat interès en el turisme familiar. Gràcies a aqueta acció, que es està en marxa des del 13 de juny, el Patronat dona difusió a articles de mitjans externs que parlen sobre turisme familiar a Cambrils.

Fins al moment aquests articles han obtingut gairebé 350.000 impressions i els mitjans de comunicació en el quals més s’han llegit aquests reportatges han estat: Vocento ABC, RBA Lecturas, OKDiario, Mediaset Telecinco, Unidad Editorial El Mundo, RBA Semana, Grupo Zeta El Periodico.

Travessant fronteres

Turisme de Cambrils obre fronteres internacionalitzant les seves accions digitals. Aquesta mateixa setmana, el Patronat començarà amb les campanyes d’hipersegmentació del vídeo "Cambrils Authentica" en francès i en anglès, amb una campanya adreçada a mercats europeus, amb fàcil connectivitat per carretera, als que més endavant se sumaran països com el Regne Unit i Irlanda, amb clara dependència de les connexions aèries.

L’avançament de la reobertura de fronteres al 21 de juny ha motivat l’activació d’aquesta campanya orientada a guanyar visibilitat en mercats afins a la destinació Cambrils. L’estratègia passa en aquest cas per anuncis a Youtube, recerques de Google i campanyes de display en una gran quantitat de pàgines web.

La web www.cambrils-turisme.com

En paral·lel, el Patronat de Turisme està actualitzant els continguts i l’estructura de la seva web, amb una landing page específica per a les campanyes, que potencia les platges, el turisme familiar, la gastronomia i les activitats que es poden fer en la destinació cambrilenca.

Comenta aquest article