Informació general

INFRAESTRUCTURES

L'antiga estació segueix el seu procés de degradació sis mesos després del pas de l'últim tren

D'ençà que va deixar de funcionar aquest traçat ferroviari –el passat mes de gener–, l'entorn de l'estació s'ha anat degradant progressivament

Per Berta Ruiz

Aspecte actual de l'antiga estació de tren sis mesos després del seu tancament
Aspecte actual de l'antiga estació de tren sis mesos després del seu tancament | Berta Ruiz

Fa sis mesos que va deixar de funcionar la "vella" estació de tren de Cambrils al centre de la població durant un segle i mig. Concretament, el 12 de gener, a les 21.55 hores de la nit, sortia el darrer tren en direcció Barcelona. Un mica més tard, s'aturava un altre tren que marxava en direcció sud i que era el darrer tren que s'aturava en aquesta estació cambrilenca, després de 155 anys de funcionament. Aquelles setmanes prèvies ja s'havia desmantellat completament la sala d'espera, sense màquines ni panells informatius.

D'ençà que va deixar de funcionar aquest traçat ferroviari –el passat mes de gener–, l'entorn de l'estació s'ha anat degradant progressivament. La zona de les andanes de l'antiga estació van acumulant porqueria i, a la part de les vies, s'hi va acumulant una gran quantitat de llaunes, envasos i d'altres deixalles. A la zona del pas a nivell, també ha començat a créixer força l'herba. Tot plegat té un visible estat de deixadesa. Tal com informava revistacambrils.cat aquest passat mes de juny, l'antiga estació no ha estat traspassada a l'Ajuntament de Cambrils i les tasques de vigilància i seguretat de l'espai segueixen corresponent a ADIF. La Policia Local i els Mossos vigilen la zona de forma esporàdica, però tampoc s'hi ha realitzat cap tasca de neteja.

Procés de desmantellament

Un cop el tram de via fèrria entre l'Hospitalet de l'Infant i Salou va deixar de funcionar, el passat 13 de gener, Adif va iniciar les tasques de retirada de tot el cablejat de coure que hi havia al llarg dels 28 km d'aquest traçat ferroviari així com del desmantellament dels 11 passos a nivell que hi ha en aquest trajecte. Posteriorment, des de meitats del mes de febrer, Adif va iniciar el desmuntatge dels pals de la catenària. A banda, a finals del mes de gener Adif també va treure a licitació el projecte de desmantellament de la via. Aquest estudi es preveu que estigui enllestit aquest estiu. El següent pas serà el d'engegar una nova tramitació per buscar l'empresa que es faci càrrec de les obres de desmantellament.

A dalt, imatge de les vies plenes de llaunes i deixalles. A sota, alguns desperfectes a la façana de l'edifici

 

Comenta aquest article