Ensenyament
El PSC proposa crear una taula de treball entre l'Ajuntament, els equips directius dels centres escolars i les AMPA per «tractar les necessitats educatives»
Els socialistes volen que les famílies més vulnerables comptin amb un ordinador i connexió d’internet per no generar més escletxa digital
Per López, "no és de rebut que la responsabilitat del pla de reobertura dels centres i el pla de confinament a dia d'avui recaigui exclusivament en cada centre i equip directiu", afirmava. Per tant, "ens temem que no estiguem preparats" i per això, des del PSC proposen la creació d'una taula de treball permanent formada per l’Ajuntament, equips directius i AMPAs que analitzi la situació i necessitat de cada centre. La regidora socialista també ha mostrat la seva preocupació per com s’ha vist agreujada l’escletxa digital i assenyala que cal "facilitar un dispositiu personal a aquelles famílies que ho necessitin, amb connexió a la xarxa, per tal que puguin connectar-se des de les seves cases per afavorir el procés d’aprenentatge".
Reobrir amb les màximes garanties de seguretat
Per la portaveu socialista l’objectiu prioritari és reobrir els centres amb les màximes garanties de seguretat. "Les famílies no poden suplir la tasca social i educacional que ofereixen les escoles i instituts, i per aixà la Generalitat ha de dotar dels recursos suficients en tots els nivells, a nivell de professorat, de monitors d'augment de la freqüència de neteja i desinfecció de proves sanitàries, rastrejadors per a possibles casos positius i un llarg etc".
Entre les mesures a implementar, segons el PSC, són les d’augmentar la neteja dels espais sensibles i establir amb cada centre el moment més adequat (durant el pati ....); dotar de material higiènic (mascaretes, gels, sabó); realitzar proves de test cada 'x' temps per prevenir i actuar en cas de necessitat de forma ràpida; contribuir a activar xarxes de voluntariat educatiu: no presencial, via telemàtica o telefònica per tal d'ajudar per afrontar reptes didàctics específics: idiomes, matemàtiques, ciències, hàbits, etc. En cas de confinaments selectius. Elaborar i disposar d'un protocol clar d'actuacions educatives davant de qualsevol possible suspensió de l'activitat presencial i per motius d'excepcionalitat, alarma o emergència.